Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utvrđivanje izvornika analognih i digitalnih fotografija (CROSBI ID 412826)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Gržina, Hrvoje Utvrđivanje izvornika analognih i digitalnih fotografija / Stančić, Hrvoje (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2017

Podaci o odgovornosti

Gržina, Hrvoje

Stančić, Hrvoje

hrvatski

Utvrđivanje izvornika analognih i digitalnih fotografija

Osnovna je zadaća disertacije – širenjem polazišta arhivske teorije spoznajama iz diplomatike, konzervacije, teorije fotografije, vizualne antropologije i antropologije materijalne kulture, estetike te semiotike – istražiti i objasniti problem izvornika analognih i digitalnih fotografija te ponuditi jasno definirane kriterije za njihovo utvrđivanje i razlikovanje od objekata drukčijega statusa. Osim kao prinos proučavanju fotografskih snimaka u arhivima, disertacija je zamišljena i kao prilog širemu diskursu tehničke i društvene povijesti fotografije. Nakon uvodnih napomena i pregleda osnovnih pojmova te relevantne strane i domaće literature, najveći je dio istraživanja posvećen analizi i komparaciji različitih pojavnih oblika analognih i digitalnih fotografija, kao i mogućnostima i tehnikama njihova izravnoga umnožavanja i kopiranja. Polazeći od tvrdnji da fotografija kao medij u cjelini nije isključivo namijenjena umnožavanju – postoje, naime, i jedinstveni fotografski oblici – te da polaritet fotografske slike nema nikakva utjecaja na status objekta, predložena je klasifikacija fotografija prema generacijskome odmaku od objekta referencije te je zatim izrađena i tipologija fotografskih snimaka. Kritički su analizirana ranija gledišta na temeljno istraživačko pitanje te je predloženo prihvaćanje koncepta višestrukih izvornika, koji je zatim detaljno elaboriran, s posebnim naglaskom na formu i funkcijski kontekst nastanka snimaka kao osnovne elemente o kojima ovisi značenje fotografskih dokumenata. S temeljem u konceptu višestrukih izvornika, predloženi su kriteriji razlikovanja izvornih fotografija od onih drukčijih statusa (primarno nacrta i kopija), kao i razrađena klasifikacija analognih i digitalnih fotografija prema izvornosti. Time je omogućeno pozicioniranje svakoga od izvornih fotografskih oblika unutar korpusa, i onih jedinstvenih i sačuvanih u više primjeraka. Usvajanje predloženih kriterija trebalo bi podići razinu vizualne pismenosti kod arhivista te, implementirano u praksu, pomoći nadvladavanju vizualne ekvivalencije koja se nerijetko uspostavlja među fotografskim snimkama različitih statusa, tehnika, oblika i generacija.

fotografija ; analogna fotografija ; digitalna fotografija ; izvornik ; nacrt ; kopija ; umnožavanje ; polaritet ; forma ; kontekst

nije evidentirano

engleski

Identifying Originals of Analog and Digital Photographs

nije evidentirano

Photography ; Analog Photography ; Digital Photography ; Original ; Draft ; Copy ; Duplicating ; Polarity ; Form ; Context

nije evidentirano

Podaci o izdanju

230

31.08.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti