Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Usporedba reakcija na robote u socijalnom i nesocijalnom kontekstu u djece s poremećajem iz spektra autizma i djece tipičnog razvoja (CROSBI ID 260403)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Zubak, Ivana ; Šimleša, Sanja ; Cepanec, Maja ; Stošić, Jasmina ; Petric, Frano ; Kovačić, Zdenko Usporedba reakcija na robote u socijalnom i nesocijalnom kontekstu u djece s poremećajem iz spektra autizma i djece tipičnog razvoja // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54 (2018), 2; 28-38. doi: 10.31299/hrri.54.2.3

Podaci o odgovornosti

Zubak, Ivana ; Šimleša, Sanja ; Cepanec, Maja ; Stošić, Jasmina ; Petric, Frano ; Kovačić, Zdenko

hrvatski

Usporedba reakcija na robote u socijalnom i nesocijalnom kontekstu u djece s poremećajem iz spektra autizma i djece tipičnog razvoja

Brojna istraživanja nastala u okviru socijalno-asistivne robotike usmjerena su na stvaranje učinkovite podrške djeci s poremećajem iz spektra autizma (PSA) kroz njihovu interakciju s robotima. Ona počivaju na premisi da djeca sa PSA-om pokazuju sklonost elektroničkim napravama, a slabiji interes za socijalne aspekte okoline. No izrazito veliki interes za elektroničke naprave u sve djece otvara pitanje reagiraju li djeca sa PSA-om na prisustvo robota drukčije od djece tipičnog razvoja. Cilj je ovog istraživanja bio usporediti reakcije djece sa PSA- om i djece tipičnog razvoja na robota u nesocijalnom (zadatak „robot-predmet“ u kojem su u prostoriji prisutni robot i drugi zanimljivi predmet) i socijalnom kontekstu (zadatak „robot-osoba“ ; prisustvo robota i nepoznate osobe). Uzorak je činilo dvadesetero djece predškolske dobi, po 10 u svakoj skupini. Rezultati su pokazali da djeca sa PSA-om u nesocijalnom kontekstu uglavnom pokazuju podjednake obrasce ponašanja kao i djeca tipičnog razvoja, odnosno da ne postoje razlike u dužini prosječnog trajanja usmjerenosti pogleda prema robotu te dužini fizičke interakcije s robotom. Razlike su uočene tek u socijalnom aspektu – djeca tipičnog razvoja u većoj su mjeri komunicirala o robotu s roditeljem. U socijalnoj situaciji (zadatak „robot-osoba“) djeca sa PSA-om su značajno više ulazila u fizičku interakciju s robotom od djece tipičnog razvoja, dok su djeca tipičnog razvoja znatno češće usmjeravala pažnju na osobu u odnosu na djecu sa PSA-om. Zaključno obje skupine djece znatno su više pažnje usmjeravale na robota negoli na prisutnu osobu, ali je u djece sa PSA-om usmjerenost na socijalnu okolnu bila izrazito snižena. Ovi podaci ukazuju na veliku atraktivnost koju roboti predstavljaju za djecu s poremećajem iz spektra autizma i djecu tipičnog razvoja, ali i na bitnu razliku među njima koja se očituje u izostanku obrazaca socijalnog ponašanja i usmjerenosti na druge osobe u okolini koji je prisutan u djece sa PSA-om.

poremećaj iz spektra autizma, djeca urednog razvoja, humanoidni robot

nije evidentirano

engleski

Reaction to Robots in Social and Non-Social Contexts - Comparison of Children with Autism Spectrum Disorders and their Typical Peers

nije evidentirano

autism spectrum disorder, typically developing children, humanoid robot

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54 (2)

2018.

28-38

objavljeno

1331-3010

10.31299/hrri.54.2.3

Povezanost rada

Elektrotehnika, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)

Poveznice
Indeksiranost