Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Determinante uspješnosti studiranja u Republici Hrvatskoj: usporedba neuronskih mreža i stabla odlučivanja (CROSBI ID 426181)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Bilal Zorić, Alisa Determinante uspješnosti studiranja u Republici Hrvatskoj: usporedba neuronskih mreža i stabla odlučivanja / Mirjana Pejić Bach (mentor); Celje, . 2018

Podaci o odgovornosti

Bilal Zorić, Alisa

Mirjana Pejić Bach

hrvatski

Determinante uspješnosti studiranja u Republici Hrvatskoj: usporedba neuronskih mreža i stabla odlučivanja

Cilj je doktorske disertacije istražiti utjecaj različitih faktora kao što su demografski i financijski faktori, navike redovitog učenja, jasno definirani ciljevi nakon studiranja te prethodni uspjeh u srednjoškolskom obrazovanju na uspješnost studiranja mjerenu prosjekom ocjena, te istražiti postoji li veza između prosjeka ocjena tijekom studija i zaposlenja, odnosno brzine pronalaska prvog zaposlenja i visine prve plaće. U teorijskom dijelu rada prikazano je visokoškolsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj, kao i procesi koji su prethodili njegovom oblikovanju. Definiran je pojam i koncept rudarenja podataka te su sustavno prikazane metode rudarenja podataka s posebnim naglaskom na dvije odabrane tehnike - neuronske mreže i stabla odlučivanja koje se koriste u empirijskom dijelu doktorske disertacije. Konceptualiziran je pojam rudarenja podataka u obrazovanju, predstavljene su spoznaje iz područja doktorske disertacije i naveden je prikaz dosadašnjih istraživanja kroz primjenu rudarenja podataka u obrazovanju prema područjima primjene. U empirijskom dijelu rada provedeno je istraživanje efikasnosti studiranja u Republici Hrvatskoj. Rezultati provedenog istraživanja potvrdili su pet postavljenih hipoteza doktorske disertacije, dok su dvije hipoteze odbačene, odnosno pokazano je da su demografske karakteristike, prethodni uspjeh u dosadašnjem obrazovanju, navike redovitog učenja i dodatno obrazovanje dobri pokazatelji uspješnog studiranja, dok se na osnovi financijskih uvjeta tijekom studija i jasno definiranih ciljeva nakon studija ne može dobro predvidjeti uspješnost studiranja. Također je pokazano da uspješno studiranje vodi do bržeg pronalaska prvog zaposlenja i višeg iznosa prve plaće. Analizom podataka jedne visokoškolske ustanove, kreiran je model za procjenu uspješnosti studiranja pomoću neuronskih mreža, a temelji se na podacima koji su dostupni za kandidata prilikom upisa studija.

efikasnost studiranja, rudarenje podataka, rudarenje podataka u obrazovanju, neuronske mreže, stabla odlučivanja

nije evidentirano

engleski

Determinant of study efficiency in the Republic of Croatia: comparison of neural networks and decision trees

nije evidentirano

successful study, data mining, educational data mining, neural network, decision trees

nije evidentirano

Podaci o izdanju

237

05.12.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Celje

Povezanost rada

nije evidentirano