Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Svijest o sebi i drugima tijekom srednjoškolske dobi: Prilog validaciji Upitnika socijalne svijesti (1) (CROSBI ID 107675)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Ćubela Adorić, Vera Svijest o sebi i drugima tijekom srednjoškolske dobi: Prilog validaciji Upitnika socijalne svijesti (1) // Suvremena psihologija, 6 (2003), 1; 55-72-x

Podaci o odgovornosti

Ćubela Adorić, Vera

hrvatski

Svijest o sebi i drugima tijekom srednjoškolske dobi: Prilog validaciji Upitnika socijalne svijesti (1)

Upitnik socijalne svijesti (USS ; Sheldon, 1996) je instrument namijenjen mjerenju individualnih razlika u osam formi svijesti o sebi i drugima, definiranih objektom (ja vs. drugi), sadržajem (privatni vs. javni self) i perspektivom (vlastita vs. tuđa). Prethodne primjene u skupinama studenata pokazale su da se korelacije među njegovim skalama mogu objasniti u terminima dviju dimenzija (tzv. podijeljeni i utemeljeni self), koje, izgleda, reflektiraju distinkciju između selfa kao objekta spoznaje i selfa kao znalca. Cilj našeg uistraživanja bio je provjeriti pretpostavku da dvofaktorska struktura USS, koja je dobivena kod studenata, možda reflektira ishod nekih procesa razvoja selfa tijekom adolescencije. Stoga smo primijenili USS u skupini od 239 učenika i 240 učenica I. do IV. razreda srednje škole. U skladu sa Sheldonovim nalazima, u analizi na glavne komponente dosljedno su dobivene solucije s dva faktora, čija se međusobna povezanost u funkciji dobi (razreda) povećava. Rezultati analize na zajedničke faktore pokazali su, međutim, da se dva faktora u latentnoj strukturi USS ne mogu pouzdano razlikovati prije trećeg razreda. Ovi naizgled suprotni obrasci rezultata faktorske analize USS interpretirani su kao odraz dvaju načela razvoja selfa: diferencijacije (rezultati dobiveni u analizi na zajedničke faktore) i integracije (rezultati dobiveni u analizi na glavne komponente).

svijest o sebi; samosvjesnost; svijest o drugima

nije evidentirano

engleski

Awareness of self and others during high school period: A contribution to validation of The social awareness inventory (1)

nije evidentirano

self-awareness; self-consciousness; other-awareness

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (1)

2003.

55-72-x

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija