Model permanentnog usavršavanja nastavnika (CROSBI ID 113309)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Radeka, Igor ; Sorić, Izabela
hrvatski
Model permanentnog usavršavanja nastavnika
U radu se analizira empirijsko istraživanje permanentnog usavršavanja nastavnika osnovnih i srednjih škola Zadarske županije. Za ispitivanje je konstruiran upitnik na temelju kojeg su obrađena stajališta 462 reprezentativno odabranih nastavnika. Utvrđeno je da nastavnici imaju potrebu za permanentnim usavršavanjem, ali drugačijim od postojećeg. Usavršavanjem nastavnika danas dominira rad u okviru strukovnih udruga i spontana razmjena iskustava, što je obrnuto od očekivanog. Iako je većini poznata obaveza vlastita usavršavanja, tek polovica nastavnika sudjeluje u izradi osobnih programa usavršavanja, i to bez velike osobne inicijative. Čak 3/4 smatra da je u njihovoj školi u određenoj mjeri zapostavljeno usavršavanje, što potvrđuje podatak da se preko 4/5 nastavnika u 2002/03. godini usavršavalo manje od 10 školskih sati. Nastavnici nisu zadovoljni ni financiranjem permanentnog usavršavanja, pri čemu očekuju veći doprinos odgovarajućih državnih i javnih ustanova. Iz dobijenih rezultata proizlazi da je postojeći model permanentnog usavršavanja nastavnika neusklađen s potrebama, što iziskuje promjene u tom smjeru.
permanentno usavršavanje; nastavnik; INSETT; TPD
nije evidentirano
engleski
The model of in-service teacher training
nije evidentirano
In-service teacher training; teacher; INSETT; TPD
nije evidentirano