Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Zadovoljstvo poslom i profesionalni status nastavnika (CROSBI ID 123768)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Radeka, Igor ; Sorić, Izabela Zadovoljstvo poslom i profesionalni status nastavnika // Napredak (Zagreb), 147 (2006), 2; 161-177

Podaci o odgovornosti

Radeka, Igor ; Sorić, Izabela

hrvatski

Zadovoljstvo poslom i profesionalni status nastavnika

U radu se analiziraju rezultati empirijskog istraživanja permanentnog usavršavanja nastavnika dvadeset osnovnih i srednjih škola Zadarske županije. Cilj rada bio je utvrditi kako nastavnici percipiraju vlastiti profesionalni status i koliko su zadovoljni nastavničkim poslom. Ispitivanje je provedeno među 462 nastavnika posebno konstruiranim upitnikom sredinom 2004. godine. Utvrđeno je da nastavnici nisu zadovoljni uvjetima rada te da ih osobito opterećuje nizak životni standard i slab društveni ugled nastavničke profesije. Većina nastavnika iskazuje razmjerno visok stupanj zadovoljstva svojom profesijom i vlastitom kompetentnosti za obavljanje nastavničkog posla. Što nastavnici bolje procjenjuju svoje radne uvijete, životni standard, ugled nastavničkog zanimanja i vlastitu osposobljenost za nastavnički posao doživljavaju to veće zadovoljstvo u nastavničkom poslu. Unatoč tome, čini se da je loš status nastavničke profesije poguban za suvremenu školu. Naime, čak trećina nastavnika željela bi napustiti vlastiti poziv. U odnosu na nastavnike koji ne bi to učinili, nastavnici koji bi napustili nastavnički poziv procjenjuju svoj životni standard, ugled nastavničkog zanimanja i profesionalnu osposobljenost značajno lošijima i osjećaju manje zadovoljstvo u poslu. Rezultati ovoga istraživanja upozoravaju na činjenicu da, ako želimo pozitivno djelovati na motivaciju nastavnika, a time i na razvitak suvremene škole uopće, moramo povećati njihovo zadovoljstvo poslom, odnosno poboljšati njihov životni standard (bolje razrađenim sustavom financiranja i nagrađivanja), izgrađivati društveni ugled nastavničkog zanimanja, poboljšati uvjete nastavničkog rada, te permanentno usavršavati njihove nastavničke kompetencije.

zadovoljstvo poslom ; profesionalni status nastavnika ; permanentno usavršavanje nastavnika

nije evidentirano

engleski

Happiness with work and professional status of teachers'

nije evidentirano

happiness with work ; professional status of teahers ; permanent teacher training

nije evidentirano

Podaci o izdanju

147 (2)

2006.

161-177

objavljeno

1330-0059

1848-8641

Povezanost rada

Pedagogija