Odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj u kontekstu europskih vrijednosti (CROSBI ID 129120)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Vican, Dijana
hrvatski
Odgoj i obrazovanje u Hrvatskoj u kontekstu europskih vrijednosti
Cilj rada jest identificiranje europskih društveno-kulturnih i odgojno-obrazovnih vrijednosti koje, uz političke, društvene, kulturne, tehnološke i druge promjene u Hrvatskoj, dovode do potrebe preispitivanja i promišljanja dugoročnih i kratkoročnih odgojno-obrazovnih vrijednosti i ciljeva te do razumijevanja i interpretacije njihovih značenja. Vrijednosti su kategorizirane u tri skupine: a) metapolitičke vrijednosti, koje služe socijalnoj homogenizaciji, b) vrijednosti koje izražavaju društvene, a istodobno i odgojno-obrazovne ciljeve i c) vrijednosti koje odražavaju svojstva osobnosti ili karaktera. Autorica razmatra neke vrijednosti/ciljeve relevantne za promjene u odgojno‑obrazovnom kontekstu kao što su jednakost, kompetentnost, uspjeh, odgovornost, demokracija, tolerancija, kompromis, njihova značenja i proturječnosti. S obzirom na to da su škole temeljni nositelji promjene i procesa remoralizacije, očekuje se etička refleksija i vizualizacija odgojno-obrazovnih vrijednosti i ciljeva te (re)definiranje hijerarhije vrijednosti i ciljeva na njihovoj razini.
društveno-kulturne vrijednosti ; odgojno-obrazovne vrijednosti ; odgojno-obrazovni ciljevi ; društvena remoralizacija ; osobnost
nije evidentirano
engleski
Education in Croatia in the context of European values
nije evidentirano
socio-cultural values ; educational values ; educational goals ; social remoralization ; personality
nije evidentirano