Knjižarski oglasi u osječkim novinama 19. stoljeća (CROSBI ID 136232)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Krtalić, Maja
hrvatski
Knjižarski oglasi u osječkim novinama 19. stoljeća
Cilj je radnje istražiti knjižarsku promidžbu kroz oglašavanje u novinama koje su u drugoj polovici 19. stoljeća tiskane u Osijeku. Oglašavanje u novinama i časopisima je od njihova nastanka krajem 18. i intenzivnog razvoja u 19. stoljeću bilo jedan od načina knjižarske promocije. Knjižari i izdavači oglašavali su knjige preko novinskih oglasa koristeći promotivnu mogućnost zasnovanu na činjenici da su novine postale svakodnevni i sveprisutni medij širenja informacija. Iz njih se može iščitati položaj knjige u odnosu na druge aspekte kulture i društva, pristup promociji i naposljetku značaj knjiške promidžbe. Kako bi se istražilo koliko su i kako knjižarski oglasi zastupljeni, te kako se hrvatska knjiga kroz njih promovirala i dolazila do čitatelja, analizirane se dnevne i mjesečne novine „ Esseker allgemeine illustrierte Zeitung“ iz 1869. godine, „ Die Drau“ iz razdoblja od 1868. do 1977. te „ Branislav“ iz 1878. godine. Ovim se radom željelo dati uvid u početke razvoja novinskog tiska te način na koji je novinski medij poslužio za promociju knjige i knjižarsko oglašavanje. Analizirano razdoblje donosi podatke koji daju početni uvid u navedenu problematiku te je nadalje potrebno produbiti dobivene spoznaje istraživanjem prijelaznog razdoblja iz 19. u 20. stoljeće, kada novine postaju daleko rašireniji medij, a knjižna proizvodnja znatnija, pa se pretpostavlja da s time u skladu djeluje i knjižarska promidžba. Radu je priložena i bibliografija oglasa u navedenim novinskim naslovima.
knjige; knjižarsko oglašavanje; novine; oglasi; Osijek; tiskarstvo; 19. stoljeće
nije evidentirano
engleski
Bookseller's advertisements in 19th century Osijek newspapers
nije evidentirano
books; bookselling; newspapers; advertisements; Osijek; publishing; 19th century
nije evidentirano