Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Čitanjem protivna nasilja i kriminala (CROSBI ID 170777)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Čelić-Tica, Veronika ; Gabriel, Dunja Marija ; Sabljak, Ljiljana Čitanjem protivna nasilja i kriminala // Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 53 (2010), 2; 26-37

Podaci o odgovornosti

Čelić-Tica, Veronika ; Gabriel, Dunja Marija ; Sabljak, Ljiljana

hrvatski

Čitanjem protivna nasilja i kriminala

Istraživanje provedeno u sklopu projekta o utvrđivanju problema čitanja i pisanja kod osoba s poremećajem u ponašanju i izrečenim odgojnim mjerama, potvrdilo je pretpostavku o povezanosti problema čitanja i pisanja i asocijalnog ponašanja kod djece i mladih smještenih u odgojnim domovima i kaznenim ustanovama u Hrvatskoj. Nakon provedenog istraživanja, za spomenute ustanove izrađen je poseban knjižnični program za svladavanje teškoća u učenju, s krajnjim ciljem suzbijanja nasilja kod djece i mladih. Iskustvo učitelja, odgajatelja, terapeuta i logopeda koji rade s djecom i mladima u navedenim ustanovama, jasno je pokazalo da se upotrebom knjiga koje sadržajem, oblikovanjem i ilustracijama privlače pažnju osoba s poteškoćama u čitanju i pisanju, dolazi do znatnih pozitivnih pomaka u usvajanu jezika i pisma. Međunarodne “Smjernice za građu laganu za čitanje” donose pravila koja su osnova za prilagođavanje knjižnične građe specifi čnim poteškoćama u čitanju i pisanju za različite skupine korisnika s posebnim potrebama. Iako ne postoje gotova rješenja o tome što je na kojem jeziku lagano za čitanje, temeljne postavke u Smjernicama daju jasna pravila koja se trebaju slijediti da bi se postigla obilježja građe lagane za čitanje.

osobe s poteškoćama u čitanju i pisanju; osobe s poremećajem u ponašanju

nije evidentirano

engleski

READING INSTEAD OF VIOLENCE AND CRIME

nije evidentirano

people with difficulties in reading and writing; people with behavior problems

nije evidentirano

Podaci o izdanju

53 (2)

2010.

26-37

objavljeno

0507-1925

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Indeksiranost