Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

(Nova) slika djeteta u pedagogiji djetinjstva (CROSBI ID 43406)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Bašić, Slavica (Nova) slika djeteta u pedagogiji djetinjstva // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.). Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 19-37

Podaci o odgovornosti

Bašić, Slavica

hrvatski

(Nova) slika djeteta u pedagogiji djetinjstva

Nova (stara) slika djeteta oslanja se na dugu pedagogijsku tradiciju (Rousseau, Pestalozzi, Froebel, Montessori, Steiner, Petersen, Korczak, humanistička pedagogija) u kojoj se dijete shvaćalo kao subjekt vlastitog razvoja, na suvremena istraživanja mozga, otkrivanja sve većeg značenja emocionalne inteligencije, osjetilnog iskustva, sudjelujućeg opažanja te na empirijske uvide u suvremene promjene odrastanja. Odlučujuće za suvremenu sliku djeteta je mišljenje da dijete u prvim godinama života usvaja vodeće spoznajne modele iz svoga okruženja te da sociokulturni procesi razumijevanja (usuglašavanja) određuju putove i obrasce kako dijete stupa u kontakt sa svijetom i kako ga razumije (konstruira). U suvremenoj pedagogiji djetinjstva dominantna je slika aktivnog i kompetentnog djeteta, koje se sve više na sasvim individualan i biografski jedinstven način uključuje u socijalni kontekst. U radu je izdvojeno deset temeljnih obilježja postmoderne slike djeteta, pri čemu se ukazuje na novo shvaćanje uloge pedagoga (odgajatelja).

''dijete'' i ''djetinjstvo'' kao društveni konstrukti, postmoderna slika djeteta, dijete kao subjekt vlastitog razvoja, zadaće suvremenog odgajatelja

nije evidentirano

engleski

(New) Image of Child in Childhood Pedagogy

nije evidentirano

''child'' and ''childhood'' as social constructs, postmodern image of the child, child as the subject of his/her development, contemporary educator's tasks

nije evidentirano

Podaci o prilogu

19-37.

objavljeno

Podaci o knjizi

Nove paradigme ranog odgoja

Maleš, Dubravka

Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

2011.

978-953-175-394-4

Povezanost rada

Pedagogija