Jačanje roditeljskih kompetencija kroz programe obrazovanja roditelja (CROSBI ID 43410)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Stričević, Ivanka
hrvatski
Jačanje roditeljskih kompetencija kroz programe obrazovanja roditelja
Multikulturalnost i globalizacija, diversifikacija stilova života, strukturalne promjene obitelji, nova uloga roditelja i niz drugih društveno-ekonomskih i obiteljskih čimbenika stvaraju uvjete u kojima djeca danas odrastaju. Unatoč raznovrsnim čimbenicima koji utječu na obitelj, od roditelja se očekuje da stvaraju najbolje moguće okruženje za razvoj i odgoj djeteta. Pritom im je potrebna pomoć stručnjaka jer se očekuje da poznaju razvoj djeteta, znaju kako odgajati dijete na tragu pozitivnog roditeljstva, da posjeduju potrebne vještine da njihovo odgojno djelovanje bude optimalno, da rade na sebi i da se dobro osjećaju u roditeljskoj ulozi. Stoga se posljednjih desetljeća razvijaju brojni programi za obrazovanje roditelja. Razlikuju se u mnogočemu, od teorijskih polazišta i usmjerenosti na područje, do organizacijskih oblika u kojima se provode i ciljnih skupina kojima su namijenjeni. U tekstu se razmatra terminologija iz ovog područja, daju potrebne definicije i pregled razvoja programa obrazovanja roditelja s obzirom na njihova ishodišta, objašnjavaju načela, ciljevi i organizacijski oblici obrazovanja roditelja, te govori o budućnosti obrazovanja roditelja, kako sa stajališta profiliranja programa tako i sa stajališta moguće nove pedagoške discipline.
obrazovanje roditelja, programi obrazovanja roditelja, programi za roditelje, pozitivno roditeljstvo, društvena potpora roditeljstvu
nije evidentirano
engleski
Strenhthening Parenting Competences through Parent Education Programs
nije evidentirano
parent education, parent education programs, programs for parents, positive parenting, community support for parents
nije evidentirano
Podaci o prilogu
125-152.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nove paradigme ranog odgoja
Maleš, Dubravka
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2011.
978-953-175-394-4