Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Školska klima i sukobi u školi (CROSBI ID 179950)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Puzić, Saša ; Baranović, Branislava ; Doolan, Karin Školska klima i sukobi u školi // Sociologija i prostor, 49 (2011), 3; 335-358

Podaci o odgovornosti

Puzić, Saša ; Baranović, Branislava ; Doolan, Karin

hrvatski

Školska klima i sukobi u školi

Promatrajući sukobe među učenicima iz ekološko-razvojne perspektive u tekstu se prezentiraju rezultati istraživanja učeničke, nastavničke i ravnateljske percepcije školske klime vezano uz pojavu i rješavanje sukoba među učenicima. Istraživanje je provedeno na uzorku 370 učenika osmih razreda deset zagrebačkih osnovnih škola, te 29 nastavnika i 5 ravnatelja. U istraživanju su korištene mješovite metode istraživanja: anketno ispitivanje učenika, fokus grupe s nastavnicima i intervjui s ravnateljima. Rezultati odgovora učenika upućuju na supostojanje konfliktnih i suradničkih odnosa među učenicima čemu svjedoči i faktorska analiza kojom su ovi obrasci izlučeni kao dvije zasebne dimenzije (faktora) školske klime. Kada je riječ o odnosima s nastavnicima, učenici ih percipiraju kao osobe od kojih se može dobiti podrška u rješavanju sukoba, no istodobno se dovodi u pitanje njihovo poštovanje i uvažavanje učenika. Utvrđeno je također postojanje razlika u percepciji različitih aspekata školske klime s obzirom na spol i školski uspjeh učenika te učestalost doživljenjog nasilja u školi. U razgovorima s nastavnicima i ravnateljima blaži se oblici sukoba među učenicima predstavljaju kao sastavni dio školske svakodnevice, iako se navode i primjeri ozbiljnijih konflikata. Više je nastavnika i ravnatelja izrazilo zabrinutost vezano uz pojavu „cyber-bullyinga“ odnosno verbalnog nasilja preko Facebook-a, kao što je navedena i rodna dimenzija sukoba u školi. Među čimbenicima koji mogu negativno utjecati na školsku klimu i pojavu sukoba ističu se nedovoljna stručna osposobljenost nastavnika za rješavanje sukoba među učenicima, ograničavajuće organizacijske karakteristike škole, zdravstvene poteškoće učenika i nesređene obiteljske prilike učenika. Ukupno uzevši, odgovori učenika, nastavnika i ravnatelja o ispitivanim aspektima školske klime ukazuju na kompleksno socijalizacijsko okruženje u školi koje osim pozitivnih elemenata, sadrži i elemente koji mogu negativno utjecati na interakcijske obrasce i socijalni razvoj učenika.

školska klima; ekološko-razvojna perspektiva; sukobi i nasilje u školi; odnosi među učenicima; odnosi s nastavnicima; učenička perspektiva; perspektiva nastavnika i ravnatelja

nije evidentirano

engleski

School climate and conflicts in school

nije evidentirano

school climate; ecological-developmental perspective; conflicts and violence in school; pupil-pupil relationships; pupil-teacher relationships; pupils' perspective; teachers' and headteachers' perspective

nije evidentirano

Podaci o izdanju

49 (3)

2011.

335-358

objavljeno

1846-5226

1849-0387

Povezanost rada

Sociologija, Pedagogija

Indeksiranost