Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Doprinos pedagoškog časopisa Zora (1884.-1889.) stručnom usavršavanju učitelja (CROSBI ID 180093)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Zrilić, Smiljana ; Ivon, Katarina ; Vrsaljko, Slavica Doprinos pedagoškog časopisa Zora (1884.-1889.) stručnom usavršavanju učitelja // Anali za povijest odgoja, 8 (2009), 93-113

Podaci o odgovornosti

Zrilić, Smiljana ; Ivon, Katarina ; Vrsaljko, Slavica

hrvatski

Doprinos pedagoškog časopisa Zora (1884.-1889.) stručnom usavršavanju učitelja

U radu je predstavljen časopis Zora, prvi pedagoški časopis u Dalmaciji čiji je izdavač bila Učiteljska škola u Arbanasima, a izlazio je u vremenu od 1884. do 1889. godine . Ovo su bile godine procvata hrvatskog jezika, tiskanjem novina i časopisa, a Dalmacija je po tome među prvim našim pokrajinama. U to je vrijeme tiskano preko 200 novina i časopisa, a polovina je bila na hrvatskom jeziku. Osim političko, Zadar je u 19. stoljeću bio i najvažnije kulturno središte Dalmacije. Po broju periodika koje izlaze Zadar je odmah nakon Zagreba. Značaj Zore očituje se u izboru najsuvremenijih tema, vezanih za odgoj, a uvelike je pomogla stručnom usavršavanju učitelja toga vremena. U ovom radu su izdvojene neke od najinteresantnijih pedagoških tema o kojima se pisalo u stalnim rubrikama «Zore», a posebnim osvrtom na njih iz današnje perspektive. Brojne teme iz pedagogije, metodike i psihologije, te primjeri obrade školskih satova karakteriziraju časopis kao i svojevrsni priručnik učiteljima za rad u nastavi, ali i pomoć roditeljima u školskom i obiteljskom odgoju, te širenju i upoznavanju tada suvremene znanosti i opće kulturnih postignuća. Već tada je bilo jasno kako obrazovanje za učiteljski poziv zahtjeva permanentno stručno usavršavanje i cjeloživotno učenje, a u nedostatku literature ovaj časopis je bio od iznimnog značaja. Prvenstveno zbog suvremenog pristupa brojnim temama koje su vezane uz interakcijski odnos svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa, dajući pri tom prednost odnosu učitelja s učenikom, ali i s njihovim roditeljima. Nema sumnje kako je časopis bio velik doprinos stručnom usavršavanju učitelja toga vremena, pomoć u nastavi, posebno zbog informacija o svim novinama u odgojno-obrazovnoj praksi. U radu su posebno predstavljene neke aktualne pedagoške teme i metode rada u školama toga vremena, s kratkim osvrtom na aktualnost tema i u današnjoj literaturi. Riječ je o kompetencijama učitelja, važnosti obiteljskog odgoja, a kako je časopis služio kao svojevrsan priručnik učiteljima za rad u nastavi, izdvojene su i neke metodičke teme.

Učiteljska škola u Arbanasima; časopis Zora; pedagoške teme; kompetencije učitelja; stručno usavršavanje učitelja

nije evidentirano

engleski

Contribution of the pedagogical magazine Zora (1884.-1889.) of the professional training of teacher

nije evidentirano

Zora; Teacher school (Arbanasi); pedagogical magazines; teacher's professional training; history of education.

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8

2009.

93-113

objavljeno

1330-1020

Povezanost rada

Pedagogija, Filologija