Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interes Nikole Batušića za kajkavski teatar (CROSBI ID 45523)

Prilog u knjizi | ostalo

Mrdeža Antonina, Divna Interes Nikole Batušića za kajkavski teatar // Krležini dani u Osijeku 2010, Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari. Zbornik radova / Hećimović, Branko (ur.). Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2011. str. 134-148

Podaci o odgovornosti

Mrdeža Antonina, Divna

hrvatski

Interes Nikole Batušića za kajkavski teatar

Povijest kajkavskoga teatra jedno je od tematskih područja u filološkom i kazališno- povijesnom interesu teatrologa i kazališnog povjesničara Nikole Batušića. Studije i članci u kojima autor analizira tridesetak scenskih tekstova ili pak razmatra kulturnopovijesni kontekst vremena i teatrološki okvir u kojem se kajkavska drama oblikovala objavljivani su u časopisima i prigodnim zbornicima, potom u politematskim knjigama teatroloških studija te naposljetku njihovu glavninu nalazimo kao monotematski okupljene studije u knjizi Starija kajkavska drama : „Problemi u proučavanju starije kajkavske drame“, „Značenje kajkavskoga kazališta“, „Kajkavska kazališna terminologija“, „Kajkavska tragedija Lizimakuš“, „Imenoslavnik iliti Rečno- pesmen igrokaz Tomaša Mikloušića“, „Dvije zanimljive lokalizacije Augusta von Kotzebuea – Papiga i Ljudih mrzenje i detinska pokora, „Komedija Mislibolesnik iliti Hipokondrijakuš“, „Prizor u gostionici iz komedije Matijaš grabancijaš dijak Tita Brezovačkoga“, „Vladimir – dramski fragment Ignaca Kristijanovića“, „Josip Vračan – prevoditelj Svetoga Bernarda“, „Dragutin Rakovac i kazalište“, „Ljudevita Vukotinovića Pervi i zadnji kip“. Batušićevo je bavljenje kajkavskim teatrom, uz nekolicinu suvremenih istraživača kajkavijane, rezultiralo bitno drukčijim statusom toga segmenta teatarske povijesti – mnogo se manje o kajkavijani danas govori kao o zanemarenoj tradiciji. Bez obzira na status inicijalne potrebe da se korigiraju posljedice po kajkavsku dramu koje su za sobom ostavljali Krležini pogledi, plodotvorno je osvijetljen jedan segment kulture arhivski dokumentiranim istraživanjem, a interpretacijom historijskoga položaja kajkavijane, i njezine participacije u konstrukciji identiteta, autor je deklarirao i vlastitu svjetonazornu poziciju s koje je angažirano konstruirao važnost jednoga segmenta kulturne povijesti i identiteta kao alternativnoga, zabačena elementa.

Nikola Batušić, kajkavski teatar

nije evidentirano

engleski

The Nichola Batušić's interest for kajkavean theatre

nije evidentirano

Nichola Batušić kajkavean Theatre

nije evidentirano

Podaci o prilogu

134-148.

objavljeno

Podaci o knjizi

Krležini dani u Osijeku 2010, Naši i strani povjesničari hrvatske drame i kazališta, teatrolozi i kritičari. Zbornik radova

Hećimović, Branko

Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU)

2011.

0-553-57777-8

Povezanost rada

Filologija