Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike (CROSBI ID 186664)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mišurac Zorica, Irena ; Cindrić, Maja Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike // Zbornik - Institut za pedagoška istraživanja (Beograd), 44 (2012), 1; 92-110

Podaci o odgovornosti

Mišurac Zorica, Irena ; Cindrić, Maja

hrvatski

Prednosti diskusije i kognitivnog konflikta kao metode rada u suvremenoj nastavi matematike

Suvremene teorije učenja i poučavanja matematike naglašavaju važnost učenikovog aktivnog sudjelovanja u nastavnom procesu u kojem otkrivanjem i logičkim zaključivanjem dolazi do izgradnje (konstrukcije) učenikovog znanja. Prilikom takvog oblika poučavanja važno je otkrivati učenikove miskoncepcije i greške koje mogu nastati prilikom zaključivanja. Neotkrivene i prešutne učenikove pogrešno izgrađene koncepcije mogu uvelike pridonijeti suprotnom efektu kod konstrukcije znanja. U nastavi matematike mnogo je takvih situacija koje kod učenika ostavljaju nejasnoće i dovode do pogrešnih zaključaka, zbog kojih nastava matematike, a i sama matematička znanja, djeci ostavljaju utisak nečeg što nije moguće svima savladati. Diskusija i kognitivni konflikt metode su koje polazište nalaze u teoriji konstruktivizma. Cilj našeg istraživanje bio je utvrditi povećava li primjena metoda diskusije i kognitivnog konflikta na učenje dijeljenja decimalnih brojeva uspješnost učenikovog proceduralnog i konceptulanog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva. U radu su longitudinalno, kroz jednu školsku godinu, praćene dvije skupine od po 117 učenika petih razreda osnovne škole. U prvoj skupini, poučavanoj prema smjernicama suvremene nastave matematike s učenicima se diskutiralo, otkrivale se njihove miskoncepcije i greške, te se kognitivnim konfliktom dovodilo do točnih koncepata. Druga je skupina učenika poučavana tradicionalnim načinom rada učenjem procedure i njezinim uvježbavanjem. Rad prezentira deskriptivnu analizu postupka poučavanja i kvantitativnu analizu uspješnosti temeljenu na usporedbi konceptualnih i proceduralnih znanja kog obje skupine. Rezultati rada pokazali su da primjena suvremenih metoda diskusije i kognitivnog konflikta utječe na povećanje uspješnosti kako proceduralnog, tako i konceptulanog znanja o dijeljenju decimalnih brojeva kod učenika.

nastava matematike; diskusija; kognitivni konflikt; zaključivanje; razumijevanje; nerazumijevanje; konstrukcija znanja

nije evidentirano

engleski

Advantages of discussion and cognitive conflict as an instructional method in contemporary teaching of mathematics

nije evidentirano

mathematics education; discussion; cognitive conflict; reasoning; understanding; misunderstanding; construction of knowledge

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44 (1)

2012.

92-110

objavljeno

0579-6431

1820-9270

Povezanost rada

Pedagogija, Matematika

Indeksiranost