Privatne marke (CROSBI ID 188717)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Čirjak, Marina ; Krajnović, Aleksandra ; Bosna, Jurica
hrvatski
Privatne marke
U ovom radu istražuje se teoretski okvir privatnih (trgovačkih) maraka u suvremenim tržišnim uvjetima, s naglaskom na tržišno pozicioniranje takvih maraka te na strateško upravljanje privatnim markama, gdje se očituje kontinuirana borba trgovaca i proizvođača za povećanjem tržišnog udjela. Privatne marke su marke u vlasništvu trgovaca koji angažiraju proizvođače za proizvodnju proizvoda kojima će marka biti dodijeljena, pa se često nazivaju trgovačkim markama. Sve je veći broj proizvoda pod privatnim markama koje predstavljaju veliku prijetnju nacionalnim markama, budući da privatne marke omogućuju trgovcima prodaju po nižim cijenama uz niže troškove proizvodnje, veću kontrolu kreiranja asortimana ponude i općenito fleksibilniju politiku cijena. Svrha je ovoga rada istražiti kretanje tržišnog udjela privatnih maraka u svijetu, s posebnim osvrtom na stanje u Hrvatskoj. Privatne marke postaju strateška opcija trgovaca u napetoj konkurentskoj borbi s proizvođačima za osvajanjem tržišnog udjela, povećanjem profitabilnosti, te povećanjem percipirane vrijednosti marke za kupce.
privatne marke (trgovačke marke) ; nacionalne marke ; strategije privatnih maraka ; pozicioniranje privatnih maraka ; trgovački lanci ; tržišni udjeli privatnih maraka
nije evidentirano
engleski
Private Brands
nije evidentirano
private brands (commercial brands) ; national brands ; private brands strategies ; private brands positioning ; retail chains ; private brands market share
nije evidentirano
Podaci o izdanju
21 (2)
2012.
597-619
objavljeno
1330-1039
1848-963X
Povezanost rada
Ekonomija