Razredno-nastavno ozračje i zadovoljstvo učenika nastavom (CROSBI ID 189984)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jagić, Stjepan ; Jurčić, Marko
hrvatski
Razredno-nastavno ozračje i zadovoljstvo učenika nastavom
Predmet rada je analiza percepcije temeljnih čimbenika razredno-nastavnog ozračja i zadovoljstva nastavom učenika osnovnih škola. Istraživanje je provedeno 2002. godine u četirima gradskim i četirima prigradskim hrvatskim osnovnim školama na uzorku od 1264 učenika 6. i 8. razreda. U radu su prikazane razlike u doživljaju straha od neuspjeha, podrške učitelja, kohezije razreda i zadovoljstva nastavom učenika i veza temeljnih čimbenika i zadovoljstva nastavom. Rezultati ukazuju da djevojčice pozitivnije procjenjuju koheziju razreda i zadovoljnije su nastavom u odnosu na dječake ; da učenici osmih razreda imaju manji strah od neuspjeha, procjenjuju koheziju razreda boljom, učiteljevu podršku višom te su nezadovoljniji nastavom u odnosu na učenike šestih razreda i da učenici gradskih škola doživljavaju koheziju razreda boljom, a učenici prigradskih škola učiteljevu podršku višom. Utvrđena je povezanost između doživljaja temeljnih čimbenika razredno-nastavnoga ozračja i zadovoljstva učenika nastavom (manji strah od neuspjeha, veća učiteljeva podrška te bolja kohezija razreda - veće učenikovo zadovoljstvo nastavom).
doživljaj; kohezija razreda; razredno-nastavno ozračje; strah od neuspjeha; učiteljeva podrška; zadovoljstvo nastavom
nije evidentirano
engleski
The Role of Basic Factors of Classroom Atmosphere in the Pupils' Satisfaction with School
nije evidentirano
classroom atmosphere; classroom cohesion; fear of failure; perception; school satisfaction; teacher support
nije evidentirano