Povezanost zavičajnog identiteta i muzejskog iskustva učenika (CROSBI ID 192257)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kisovar-Ivanda, Tamara ; Batarelo Kokić, Ivana
hrvatski
Povezanost zavičajnog identiteta i muzejskog iskustva učenika
U radu je predstavljena ideja o osobnom identitetu muzejskog posjetitelja, u našem slučaju učenika, kao temelju doživljaja muzeja i njegovih sadržaja. Ideja je promišljana u istraživanju zavičajnih dimenzija učeničkoga muzejskog iskustva. Međusobni odnos zavičajnog identiteta učenika i njegove percepcije muzejskih sadržaja, promatran je na primjeru proučavanja dimenzija učeničkih percepcija u skupini učenika drugih i četvrtih razreda Osnovne škole iz Benkovca. Iako u Benkovcu djeluje Zavičajni muzej grada Benkovca, zavičajne dimenzije muzejskog iskustva praćene su u Muzeju antičkog stakla u Zadru. Time se u raznolikosti ukupnog muzejskog postava omogućilo praćenje učeničke usmjerenosti na povijesno-arheološke sadržaje benkovačkoga zavičajnog prostora, kao integrirane dijelove ukupnog postava. U istraživanju je korištena kombinirana metodologija. Kvantitativni su podatci prikupljani anketnim upitnikom, a kvalitativni slobodnim pisanim iskazima i crtežima učenika te iskazima njihovih učitelja, prikupljenim polustrukturiranim intervjuima. U zaključku rada je objašnjena povezanost usmjerenosti i sadržajnog strukturiranja učeničke percepcije muzejskih predmeta i zavičajne dimenzije muzejskog doživljaja učenika, dakle njihovog zavičajnog identiteta.
zavičajni identitet; zavičajne dimenzije muzejskog doživljaja; percepcija muzejskih sadržaja
nije evidentirano
engleski
Connection between homeland identity and museum experience among students
nije evidentirano
homeland identity; regional dimensions of the museum experience; perception of museum contents
nije evidentirano