Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi (CROSBI ID 195555)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Vrkić Dimić, Jasmina ; Stručić, Maja Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi // Acta Iadertina, 5 (2008), 39-54

Podaci o odgovornosti

Vrkić Dimić, Jasmina ; Stručić, Maja

hrvatski

Mišljenja učenika o provođenju provjeravanja i ocjenjivanja u nastavnoj praksi

U čkanku se oslikava kompleksnost nastavnog provjeravanja i ocjenjivanja učenika kroz eksplikaciju značenja i zadataka ove etape nastavnog procesa te isticanje poteškoća koje se pojavljuju prilikom njene realizacije. Naznačeni su i zakonski okviri provedbe provjeravanja i ocjenjivanja učenika u osnovnim i srednjim školama. Praksa nastavnog provjeravanja i ocjenjivanja prikazana je kroz analizu i interpretaciju rezultata ispitivanja mišljenja skupine osnovnoškolskih i srednjoškolskih učenika (N=147) o navedenoj problematici. Utvrđeni su najčešći i preferirani oblici te mišljenja učenika o ne/korektnosti i transparentnosti provjeravanja i ocjenjivanja znanja i sposobnosti učenika u nastavnoj praksi i prilikama za samoevaluaciju. Prikupljeni podaci upućuju na to da se u provođenju navedene etape nastavnog procesa ostvaruje nedovoljna raznovrsnost u oblicima njene realizacije, da učenicima nisu uvijek pružene adekvatne povratne informacije o rezultatima njihova rada te da je provjeravanje i ocjenjivanje dominantno nastavnikova aktivnost prilikom koje učenici najčešće nisu u prilici da samostalno ocijene svoj napredak u učenju i ostvarivanju zadataka nastave. Iz navedenog logično proizlazi često prisutan dojam učenika da su nekorektno ocijenjeni. Nastavno bi provjeravanje i ocjenjivanje trebalo uvažavati kompleksnost učenikove osobnosti i njen originalni doprinos u nastavi. Dijelom je to moguće ostvariti uporabom različitih oblika realizacije, pružanjem jasnih informacija o rezultatima učenja te većim stupnjem uključenosti učenika u ocjenjivanje svojeg napretka u učenju.

nastavno provjeravanje i ocjenjivanje ; mišljenja učenika ; poteškoće u provedbi ; samoocjenjivanje učenika ; školska praksa ; zadatci

nije evidentirano

engleski

The Pupils` Opinion of the Examination and Grading Process in the Classroom

nije evidentirano

assignments ; classroom examination ang grading ; difficulties in conducting ; pupils` opinions ; school practice ; self-evaluation of pupils

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5

2008.

39-54

objavljeno

1845-3392

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice