Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj paradigmi i modela uporabe računala u nastavi: Od pomoći u poučavanju prema kreativnom i otvorenom kontekstu učenja (CROSBI ID 195558)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Vrkić Dimić, Jasmina Razvoj paradigmi i modela uporabe računala u nastavi: Od pomoći u poučavanju prema kreativnom i otvorenom kontekstu učenja // Acta Iadertina, 7 (2010), 113-124

Podaci o odgovornosti

Vrkić Dimić, Jasmina

hrvatski

Razvoj paradigmi i modela uporabe računala u nastavi: Od pomoći u poučavanju prema kreativnom i otvorenom kontekstu učenja

U članku autorica polazi od teze da je uporaba računala u učenju i poučavanju uvjetovana trima osnovnim čimbenicima: razvojem tehnologije, suvremenim postmodernističkim kontekstom razmišljanja i djelovanja te kroz vrijeme izmjenjivanim poimanjem procesa učenja i poučavanja. Prikazujući razvojnu liniju uporabe računala, kroz različite modele koji su se sukcesivno ostvarivali u odgojno-obrazovnom radu, autorica dovodi u odnos pedagošku praksu s tada aktualnim i u pedagogiji prihvaćenim teorijama učenja i čovjekovog razvoja. Krećući od biheviorističkih teorija učenja, preko opće teorije sustava i nastave orijentirane na nastavnika, pa sve do trenutno važećih teorija socijalno orijentiranog konstruktivizma, naznačuje promjene na paradigmatskoj i praktičnoj razini. Suvremene načine primjene informacijsko-komunikacijske tehnologije oslikava kroz niz primjera njene svrhovite i pedagoški osmišljene uporabe u procesima učenja i poučavanja te naznačuje moguće buduće trendove navedene uporabe. Cilj je aktualizacija obrazovanja kroz afirmaciju nastavne uporabe IKT-a, kao poticajnog i danas nezaobilaznog sredstva u uravnoteživanju didaktičkih principa individualizacije i socijalizacije, kao i u izgrađivanju poticajnog i otvorenog konteksta učenja bliskog današnjim generacijama djece i mladih.

IKT ; individualizacija ; konteksti učenja ; modeli ; paradigme ; poučavanje ; razvoj ; socijalizacija ; teorije

nije evidentirano

engleski

Development of the Paradigms and the Models of Classroom Computer Use: From the Help in the Teaching forward the Creative and Open Context of the Learning

nije evidentirano

development ; ICT ; individualization ; learning contexts ; models ; paradigms ; socijalization ; teaching ; theories

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7

2010.

113-124

objavljeno

1845-3392

1849-1243

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice