Školovanje i kulturalni pluralizam − stavovi srednjoškolskih učenika (CROSBI ID 196052)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Buterin, Marija ; Jagić, Stjepan
hrvatski
Školovanje i kulturalni pluralizam − stavovi srednjoškolskih učenika
Multikulturalni sastav hrvatskog društva, globalizacijski procesi i nove integracije aktualiziraju pitanje odgoja i obrazovanja pripadnika različitih naroda. Škola kao čimbenik oblikovanja društvenih odnosa treba uvažiti kulturne specifičnosti i potrebe svih svojih članova pri čemu važnu ulogu imaju stavovi djece i mladih prema zajedničkom školovanju pripadnika različitih naroda. Budući da predstavljaju pretpostavku izgradnje interkulturalne škole, nužna su njihova istraživanja kao temelj osvještavanja odnosa prema „drugom“ i „drugačijem“ u školskom okruženju. Cilj ovoga empirijskog rada bio je istražiti stavove učenika i učenica srednjih škola o zajedničkom školovanju pripadnika različitih naroda. U istraživanju je sudjelovalo 1709 polaznika različitih srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Podatci su prikupljeni pomoću upitnika. Na temelju analize rezultata utvrđene su statistički značajne razlike u stavu prema zajedničkom školovanju s obzirom na spol, razred i vrstu srednje škole, te u stavu prema školskoj asimilaciji s obzirom na spol, narodnost i vrstu srednje škole.
interkulturalni odgoj i obrazovanje ; kulturni pluralizam ; srednjoškolci ; školska asimilacija ; zajedničko školovanje
nije evidentirano
engleski
Education and Cultural Pluralism – Attitudes of Secondary School Students
nije evidentirano
intercultural education ; cultural pluralism ; high school ; school assimilation ; joint education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
62 (2-3)
2013.
175-189
objavljeno
0037-654X
1849-532X