Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnu uporabu velikih i malih slova (CROSBI ID 196181)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Miletić, Josip ; Novaković, Marija Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnu uporabu velikih i malih slova // Hrvatski, 7 (2009), 2; 31-46

Podaci o odgovornosti

Miletić, Josip ; Novaković, Marija

hrvatski

Istraživanje poznavanja pravopisa učenika osnovne škole s posebnim naglaskom na pravilnu uporabu velikih i malih slova

U radu se donose rezultati istraživanja provedenoga s ciljem utvrđivanja razine poznavanja pravopisa učenika osnovne škole od petog do osmog razreda s posebnim naglaskom na pravilnu uporabu velikih i malih slova. Zadaće su istraživanja bile, prvo, utvrditi gdje učenici najčešće griješe i, drugo, utvrditi smanjuje li se broj pogrješaka na višim obrazovnim stupnjevima. Pretpostavka je da učenici u osmome razredu čine manje pravopisnih pogrješaka od učenika petoga razreda. Istraživanje je provedeno u ožujku i travnju 2008. u Osnovnoj školi Srinjine u Splitsko–dalmatinskoj županiji. Sudjelovalo je 50% učenika od petog do osmog razreda školske 2007./2008. Za utvrđivanje razine poznavanja pravopisa učenika pripremljeni su zadatci objektivnog tipa i diktat koje su učenici rješavali bez vremenskog ograničenja. Zadatke objektivnog tipa rješavalo je pedeset i devet učenika: osamnaest učenika petoga, trinaest učenika šestoga i po četrnaest učenika sedmoga i osmoga razreda. Diktat je pisalo sedamnaest učenika petoga, jedanaest šestoga, dvanaest sedmoga i četrnaest osmoga razreda, ukupno pedeset i četiri učenika. U pisanju velikoga i maloga slova najviše pogrješaka čine učenici petoga razreda, zatim šestoga i osmoga razreda, a najmanje griješe učenici sedmoga razreda. Dakle, smanjuje se broj pogrješaka na višim obrazovnim stupnjevima, iako osmaši rade više pogrješaka od sedmaša, ali zabrinjava činjenica da je relativno velik postotak pogrješaka u svim razredima i u svim područjima uporabe velikih i malih slova.

nastava; hrvatski jezik; pravopis; velika i mala slova

nije evidentirano

engleski

THE RESEARCH OF CORRECT SPELLING OF THE ELEMENTARY SCHOOL PUPILS WITH SPECIAL ATTENTION ON THE CORRECT USAGE OF CAPITAL AND SMALL LETTERS

nije evidentirano

teaching; Croatian language; correct spelling; capital and small letters

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (2)

2009.

31-46

objavljeno

1845-8793

1849-1006

Povezanost rada

Filologija