Графодериваты в текстах СМИ и рекламе (на материале русского и хорватского языков) (CROSBI ID 48846)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Radčenko, Marina
ruski
Графодериваты в текстах СМИ и рекламе (на материале русского и хорватского языков)
U radu se istražuju ruske i hrvatske novotvorenice nastale grafoderivacijom. U središtu autoričine pozornosti nalaze se grafoderivati u ruskim i hrvatskim pisanim medijima i reklamama. Na uzorku od 120 ruskih i 108 hrvatskih novotvorenica ekscerpiranih iz novinskih i reklamnih tekstova raščlanjuju se tvorbene značajke tih riječi i izdvajaju različiti tvorbeni modeli prema kojima su one izvedene. Analiza pokazuje da novotvorenice nastale grafoderivacijom uglavnom su stilski obilježeni okazionalizmi. Većina njih je nastala pomoću grafijskih sredstava jednog jezika: kod 63 % ruskih grafoderivata zabilježena je neuobičajena upotreba velikih i malih slova, a u tvorbi 60 % hrvatskih novotvorenica sudjeluju interpunkcijski znakovi, najčešće zagrade. U ruskim medijima i reklamama često se pojavljuju poligrafiksati koje sadrže latinične grafeme. Autorica smatra da poligrafiksati nastaju i u hrvatskom jeziku. To su novotvorenice koje zadržavaju specifične grafeme iz engleskog i drugih stranih jezika.
графодеривация, русский язык, хорватский язык
nije evidentirano
engleski
Graphoderivatives in mass media texts and advertisments with examples from Russian and Croatian language
nije evidentirano
graphoderivation, Russian language, Croatian language
nije evidentirano
Podaci o prilogu
95-101.
objavljeno
Podaci o knjizi
Стефанский, Евгений
Samara: Samara Humanitarian Academy
2010.
978-5-98996-096-5