Использование приемов языковой игры в заголовках российских и хорватских СМИ (CROSBI ID 48847)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Radčenko, Marina
ruski
Использование приемов языковой игры в заголовках российских и хорватских СМИ
U radu se temeljito obrađuju postupci jezične igre koji se pojavljuju u naslovima pisanih i elektroničkih medija na ruskom i hrvatskom jeziku. Raspravljajući o ulozi novinskog naslova, autorica ističe da od tri osnovne funkcije naslova (nominativne, informativne i reklamne) danas dominira reklamna funkcija. Cilj je novinskog naslova privući pozornost potencijalnoga čitatelja i zato u naslovima prevladavaju ekspresivna jezična sredstva. U naslovima najviše dolazi do izražaja jezična kreativnost novinara i sklonost jezičnom eksperimentiranju što potvrđuju brojni primjeri iz ruskih i hrvatskih novina. Raščlanjuju se različiti postupci jezične igre koji se najčešće ostvaruju u naslovima na grafijskoj (kreativna uporaba različitih oblika i vrsta slova, znakova i simbola) i tvorbenoj razini (okazionalne novotvorenice). Posebno se izdvajaju neki netradicionalni postupci i načini stvaranja novih riječi u hrvatskom i ruskom jeziku. Autorica također analizira uporabu poslovica, izreka i frazema koji se u novinskim naslovima često pojavljuju u parafraziranom obliku. Zaključuje se da ekspresivnosti novinskog naslova najviše pridonosi realizacija jezičnih igara na više razina, npr., zamjena jedne frazemske sastavnice okazionalnom novotvorenicom i sl.
русский язык, хорватский язык, языковая игра, масс-медийные тексты
nije evidentirano
engleski
Language play in mass media headlines in Russian and Croatian languages
nije evidentirano
Russian language, Croatian language, language play, mass media texts
nije evidentirano
Podaci o prilogu
1110-1116.
objavljeno
Podaci o knjizi
Człowiek. Świadomość. Komunikacja. Internet
Szypielewicz, Ludmiła
Varšava: Instytut Rusycystyki Uniwersytetu Warszawskiego
2012.
978-83-61116-21-9