Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Minderheitensprachen, Mehrsprachigkeitsdidaktik und Identitätsbildung (CROSBI ID 197582)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Kresić, Marijana Minderheitensprachen, Mehrsprachigkeitsdidaktik und Identitätsbildung // Informationen zur Deutschdidaktik, 20 (2013), 38-47

Podaci o odgovornosti

Kresić, Marijana

njemački

Minderheitensprachen, Mehrsprachigkeitsdidaktik und Identitätsbildung

U ovome se radu ističe da manjinske jezike valja uključiti kao predmet učenja i promatranja u jezičnu nastavu u školama, posebice u nastavu njemačkoga jezika. S time se povezuje prijedlog da se uključe višejezični, višestruki identiteti učenika u višejezučnu nastavu njemačkoga jezika. Polazi se od definicije pojma «manjinski jezik» koja se oprimjeruje položajem hrvatskoga jezika u Njemačkoj s jedne strane i položajem njemačkoga jezika u Hrvatskoj s druge strane. Ukratko se ukazuje na ulogu ovih (i drugih) manjinskih jezika u jezičnoj nastavi u školama u objema državama. Zatim se precizno definira pojam «identitet» kao pojava koja se temelji na višejezičnim, višestrukim jezičnim kompetencijama govornika. Nadalje se predstavljaju glavne značajke višejezične glotodidaktike koja transformira jednojezičnu nastavu njemačkoga jezika u višejezičnu nastavu toga jezika. Pomoću prijedloga za analizu jezičnih identiteta dvojezičnih govornika u nastavi prikazuje se mogući način rada s višestrukim identitetima u školi. U zaključku se prikazuju implikacije promatranja iznesenih u ovome radu za problem manjinskih jezika u školskoj nastavi.

Minderheitensprachen; Mehrsprachigkeit; Sprachunterricht; Deutsch als Fremdsprache; Identitätsbildung

Svezak je tematski, nosi podnaslov 'ide extra' i ISBN 978-3-7065-5291-2.

engleski

Minority languages, multilingual didadactics and identity formation

nije evidentirano

Minority languages; multilingualism; language classroom; German as a foreign language; identity formation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20

2013.

38-47

objavljeno

0721-9954

Povezanost rada

nije evidentirano