Minderheitensprachen, Mehrsprachigkeitsdidaktik und Identitätsbildung (CROSBI ID 197582)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kresić, Marijana
njemački
Minderheitensprachen, Mehrsprachigkeitsdidaktik und Identitätsbildung
U ovome se radu ističe da manjinske jezike valja uključiti kao predmet učenja i promatranja u jezičnu nastavu u školama, posebice u nastavu njemačkoga jezika. S time se povezuje prijedlog da se uključe višejezični, višestruki identiteti učenika u višejezučnu nastavu njemačkoga jezika. Polazi se od definicije pojma «manjinski jezik» koja se oprimjeruje položajem hrvatskoga jezika u Njemačkoj s jedne strane i položajem njemačkoga jezika u Hrvatskoj s druge strane. Ukratko se ukazuje na ulogu ovih (i drugih) manjinskih jezika u jezičnoj nastavi u školama u objema državama. Zatim se precizno definira pojam «identitet» kao pojava koja se temelji na višejezičnim, višestrukim jezičnim kompetencijama govornika. Nadalje se predstavljaju glavne značajke višejezične glotodidaktike koja transformira jednojezičnu nastavu njemačkoga jezika u višejezičnu nastavu toga jezika. Pomoću prijedloga za analizu jezičnih identiteta dvojezičnih govornika u nastavi prikazuje se mogući način rada s višestrukim identitetima u školi. U zaključku se prikazuju implikacije promatranja iznesenih u ovome radu za problem manjinskih jezika u školskoj nastavi.
Minderheitensprachen; Mehrsprachigkeit; Sprachunterricht; Deutsch als Fremdsprache; Identitätsbildung
Svezak je tematski, nosi podnaslov 'ide extra' i ISBN 978-3-7065-5291-2.
engleski
Minority languages, multilingual didadactics and identity formation
nije evidentirano
Minority languages; multilingualism; language classroom; German as a foreign language; identity formation
nije evidentirano