Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Model za razvoj brenda u industriji hrane i pića – primjer zadarskog likera Maraschino (CROSBI ID 197726)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Krajnović, Aleksandra ; Strenja, Ana ; Bosna, Jurica Model za razvoj brenda u industriji hrane i pića – primjer zadarskog likera Maraschino // Oeconomica Jadertina, 3 (2013), 1; 47-67

Podaci o odgovornosti

Krajnović, Aleksandra ; Strenja, Ana ; Bosna, Jurica

hrvatski

Model za razvoj brenda u industriji hrane i pića – primjer zadarskog likera Maraschino

Ovaj rad prikazuje mogući model razvoja brenda u industriji hrane i pića, na primjeru zadarskog likera maraskino, zasnovanog na principu IBM – Integrated Brand Model-a. Taj model je specifičan po tome, što u svojoj osnovi sadrži tzv. drivere – pokretače, podijeljene u pokretače organizacije i pokretače brenda, iz kojih proističe operativna marketinška politika, komunikacijske taktike brenda, kao i ostale operativne aktivnosti i organizacijske performanse. Kako je u prikazanom IBM modelu priča jedan od osnovnih pokretača organizacije, a principi i asocijacije na njome su zasnovani pokretači brenda, opisuje se slučaj brenda tvrtke Maraska - zadarski liker Maraskino. Riječ je o brendu izrazitog tržišnog potencijala, koji ima snažno razvijene sve tri kategorije: povijesnu priču, tradiciju, te već razvijene asocijacije u percepciji potrošača i javnosti, no, unatoč tome, taj brend u ovom trenutku nije dovoljno ekonomski valoriziran od strane klijenata, stakeholdera i šire društvene zajednice. Bolja suradnja tvornice Maraska, lokalnog stanovništva Zadarske županije, Turističke zajednice Grada Zadra i drugih dionika, mogla bi povećati prepoznatljivost ovog brenda na veću razinu, a time i poboljšati prodaju i općenito vrijednost ovog brenda. U radu autori ujedno daju prijedlog nacrta strategije brendiranja likera Maraschino. S obzirom na činjenicu da je Maraschino brend koji se razvija u maloj državi koja prolazi post- tranzicijsko razdoblje, a s time i povezane političke, gospodarske i društvene probleme, tvrtka Maraska trenutno nije u poziciji povećati ulaganja u ovaj liker i značajnije razviti ovaj brend.

upravljanje brendom ; IBM - Integrated Brand Model ; industrija hrane i pića ; liker Maraschino ; Zadar ; tvrtka Maraska

nije evidentirano

engleski

Model for Developing Brand in the Food and Beverage Industry - an Example of Zadar Maraschino Liqueur

nije evidentirano

brand management ; IBM - Integrated Brand Model ; food and beverage industry ; Maraschino liqueur ; Zadar ; Maraska company

nije evidentirano

Podaci o izdanju

3 (1)

2013.

47-67

objavljeno

1848-4956

1848-1035

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice