Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha (CROSBI ID 200335)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Zrilić, Smiljana
hrvatski
Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha
Raznolike i mnogostrane implikacije školskog neuspjeha djece razvijenih intelektualnih sposobnosti, sve više su tema brojnih znanstvenih istraživanja Traga se za uzrocima njegovog učestalog širenja na svim područjima djetetove osobnosti. Obrazovno područje i slaba ocjena samo su jedan od indikatora školskog neuspjeha. Promjene u ponašanju i raspoloženju, ali i tjelesne manifestacije i psihosomatske bolesti (poput glavobolje, mučnine, trbušnih problema, te problemi s kožom) pokazatelji su neuspjeha na socijalnom i emocionalnom području djetetove osobnosti. Neuspjeh je rezultat suodnosa između različitih faktora i njihovog dinamičkog prožimanja, te je vrlo teško u potpunosti rasvijetliti sve uzročno- posljednične veze i odnose koji mogu rezultirati školskim neuspjehom. Polazeći od višestrukih uzroka u ovom je istraživanju pozornost usmjerena na roditeljski odgojni stil i njegovu predikciju školskom neuspjehu. Kako se početak adolescencije veže uz pomanjkanje interesa za školu, uzorak ispitanika su učenici osmih razreda. Pokazalo se da autoritarni odgojni stil roditelja ima za posljedicu izraženu školsku fobiju i teškoće u socijalnim interakcijama s vršnjacima, koje mogu biti razlogom i slabijeg školskog postignuća. Nasuprot tome, demokratski stil odgoja je u pozitivnoj korelaciji sa školskim postignućem.
adolescencija; školski neuspjeh; emocionalne poteškoće; socijalna prilagodba; obiteljsko ozračje; autoritarni roditelji; demokratski odgojni stil roditelja
nije evidentirano
engleski
Autoritarni odgojni stil roditelja kao prediktor školskog neuspjeha
nije evidentirano
adolescencija; školski neuspjeh; emocionalne poteškoće; socijalna prilagodba; obiteljsko ozračje; autoritarni roditelji; demokratski odgojni stil roditelja
nije evidentirano