Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu (CROSBI ID 200339)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Zrilić, Smiljana
hrvatski
Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu
Osnovni motiv za istraživanje kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu proizlazi iz činjenice da učenici, ali i učitelji, nerijetko neuspješno iniciraju i održavaju zadovoljavajuće recipročne odnose i teško uspostavljaju uspješnu komunikaciju u razredu. Suvremene teorije komunikaciju navode kao ključ uspješnih socijalnih odnosa i poželjnog ponašanja. Tako, komunikacijske sposobnosti ne obuhvaćaju više samo sposobnost uporabe (situaciji primjerenih formi) govora, nego puno više: sposobnost iznošenja i argumentiranja vlastitog mišljenja, sposobnost dijalogiziranja i spremnost za komunikaciju. Kako je komunikacija prije svega razvojna, a ne statična, prilagođava se kontekstu i podvrgnuta je stalnim promjenama, verbalna je i neverbalna, sadržajno ju je teško definirati i staviti u neke jasno postavljene granice. Značajno je, stoga istaknuti elementarne komponente koje čine kvalitetu komunikacije i utječu na razvoj socijalnih odnosa, a to su komunikacijska sloboda i neugroženost. Učitelj, kao voditelj odgojno- obrazovnog procesa mora poticati među učenicima međusobno razumijevanje, poštivanje, sporazumijevanje i ravnopravno surađivanje. Komunikacijske kompetencije učitelja preduvjet su razvoju kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu, pa ćemo ih u tom kontekstu i razmotriti.
kvaliteta komunikacija; verbalna i neverbalna komunikacija; socijalni odnosi; socijalne kompetencije; učenik; učitelj
nije evidentirano
engleski
The quality of communication and social relations in the classroom
nije evidentirano
kvaliteta komunikacija; verbalna i neverbalna komunikacija; socijalni odnosi; socijalne kompetencije; učenik; učitelj
nije evidentirano