Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu (CROSBI ID 200339)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Zrilić, Smiljana Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu // Pedagogijska istraživanja, 7 (2010), 2; 231-242

Podaci o odgovornosti

Zrilić, Smiljana

hrvatski

Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu

Osnovni motiv za istraživanje kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu proizlazi iz činjenice da učenici, ali i učitelji, nerijetko neuspješno iniciraju i održavaju zadovoljavajuće recipročne odnose i teško uspostavljaju uspješnu komunikaciju u razredu. Suvremene teorije komunikaciju navode kao ključ uspješnih socijalnih odnosa i poželjnog ponašanja. Tako, komunikacijske sposobnosti ne obuhvaćaju više samo sposobnost uporabe (situaciji primjerenih formi) govora, nego puno više: sposobnost iznošenja i argumentiranja vlastitog mišljenja, sposobnost dijalogiziranja i spremnost za komunikaciju. Kako je komunikacija prije svega razvojna, a ne statična, prilagođava se kontekstu i podvrgnuta je stalnim promjenama, verbalna je i neverbalna, sadržajno ju je teško definirati i staviti u neke jasno postavljene granice. Značajno je, stoga istaknuti elementarne komponente koje čine kvalitetu komunikacije i utječu na razvoj socijalnih odnosa, a to su komunikacijska sloboda i neugroženost. Učitelj, kao voditelj odgojno- obrazovnog procesa mora poticati među učenicima međusobno razumijevanje, poštivanje, sporazumijevanje i ravnopravno surađivanje. Komunikacijske kompetencije učitelja preduvjet su razvoju kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu, pa ćemo ih u tom kontekstu i razmotriti.

kvaliteta komunikacija; verbalna i neverbalna komunikacija; socijalni odnosi; socijalne kompetencije; učenik; učitelj

nije evidentirano

engleski

The quality of communication and social relations in the classroom

nije evidentirano

kvaliteta komunikacija; verbalna i neverbalna komunikacija; socijalni odnosi; socijalne kompetencije; učenik; učitelj

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (2)

2010.

231-242

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Pedagogija