Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ideja antropologije i odgojna stvarnost (CROSBI ID 202357)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Vučetić, Marko ; Jagić, Stjepan Ideja antropologije i odgojna stvarnost // Acta Iadertina, 9 (2012), 89-90

Podaci o odgovornosti

Vučetić, Marko ; Jagić, Stjepan

hrvatski

Ideja antropologije i odgojna stvarnost

Autori problematiziraju tri različite filozofijske ideje o čovjeku kojima odgovaraju tri različita odgojna modela. Prvi model je model radikalnog individualizma koji ne priznaje nikakvu vrijednost drugog bića (F. Nietzsche). Takvo biće nužno odgaja sebe samoga. Drugi model je model različitih figura prijatelja i neprijatelja (J. Derrida). Ovome modelu odgovara odgoj u funkciji javne ili politički posredovane stvarnosti. Konačno, treći model je model antropologije vrijednosti (P. Vuk-Pavlović). Autori pokazuju kako upravo u ovom potonjem modelu do izražaja dolazi komplementarnost antropološkog i odgojnog područja. Njime se izbjegavaju napetosti između ideje individualizma i kolektivizma, osobnog i socijalnog, prijateljskog i neprijateljskog, a čovjeka se promatra kao primatelja i davatelja vrijednosti.

antropologija; odgoj; vrijednosti; individualizam; kolektivizam

nije evidentirano

engleski

The Idea of Anthropology and the Reality of Education

nije evidentirano

anthropology; education; values; individualism; collectivism

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9

2012.

89-90

objavljeno

1845-3392

1849-1243

Povezanost rada

Pedagogija, Filozofija