Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika (CROSBI ID 202832)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Vican, Dijana
hrvatski
Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika
Obrazovna inkluzija podrazumijeva najhumaniji odnos prema osobi s različitošću u razredu, školi i životnoj zajednici, te osposobljenost i obrazovanost svih za prihvaćanje svake osobe jednako, bez obzira na različitost. Razvoj inkluzivne kulture škole ovisi o učiteljima i nastavnicima, učenicima, stručnim suradnicima i ravnatelju. U ovom radu istražuje se učenička percepcija inkluzivne kulture u školi jer su učenici ti koji donose različitost u školu. Učeničkom procjenom tvrdnji u korištenom upitniku "Moja osnovna škola" koji ispituje elemente inkluzivne kulture škole na nacionalnom uzorku od 1952 učenika šestih i osmih razreda osnovne škole, dobiveni su rezultati istraživanja koji pokazuju da mlađi učenici percipiraju inkluzivnost u školi razvijenijom od starijih učenika, da učenici s najnižim školskim uspjehom percipiraju inkluzivnost u školi pozitivnije od učenika koji su na kraju školske godine postigli viši uspjeh, te da učenici iz sjeverne Hrvatske, Slavonije, Like i Banovine pozitivnije percipiraju inkluzivnost u svojim školama od učenika koji pohađaju školu u gradu Zagrebu. Prema ovom istraživanju vjerojatno su ometajući čimbenici u stvaranju inkluzivne kulture škole u predmetno-sadržajnoj usmjerenosti u školi, niskoj razini međupredmetne povezanosti, nedostatku vremena za odgojni rad zbog opterećenja nastavnim planom i programom te u pritisku zbog vanjskog vrednovanja i općenito učestalih testiranja učenika u školi.
inkluzija ; ekskluzija ; obrazovna inkluzija ; inkluzivna kultura škole ; učenička percepcija inkluzivnosti
nije evidentirano
engleski
Pupils' perceptions of the inclusive culture in Croatian elementary schools
nije evidentirano
inclusion ; exclusion ; educational inclusion ; inclusive school culture ; pupils' perception of inclusiveness
nije evidentirano