Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika (CROSBI ID 202832)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Vican, Dijana Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika // Život i škola = Life and school, 59 (2013), 30; 17-37

Podaci o odgovornosti

Vican, Dijana

hrvatski

Inkluzivna kultura osnovnih škola u Hrvatskoj s gledišta učenika

Obrazovna inkluzija podrazumijeva najhumaniji odnos prema osobi s različitošću u razredu, školi i životnoj zajednici, te osposobljenost i obrazovanost svih za prihvaćanje svake osobe jednako, bez obzira na različitost. Razvoj inkluzivne kulture škole ovisi o učiteljima i nastavnicima, učenicima, stručnim suradnicima i ravnatelju. U ovom radu istražuje se učenička percepcija inkluzivne kulture u školi jer su učenici ti koji donose različitost u školu. Učeničkom procjenom tvrdnji u korištenom upitniku "Moja osnovna škola" koji ispituje elemente inkluzivne kulture škole na nacionalnom uzorku od 1952 učenika šestih i osmih razreda osnovne škole, dobiveni su rezultati istraživanja koji pokazuju da mlađi učenici percipiraju inkluzivnost u školi razvijenijom od starijih učenika, da učenici s najnižim školskim uspjehom percipiraju inkluzivnost u školi pozitivnije od učenika koji su na kraju školske godine postigli viši uspjeh, te da učenici iz sjeverne Hrvatske, Slavonije, Like i Banovine pozitivnije percipiraju inkluzivnost u svojim školama od učenika koji pohađaju školu u gradu Zagrebu. Prema ovom istraživanju vjerojatno su ometajući čimbenici u stvaranju inkluzivne kulture škole u predmetno-sadržajnoj usmjerenosti u školi, niskoj razini međupredmetne povezanosti, nedostatku vremena za odgojni rad zbog opterećenja nastavnim planom i programom te u pritisku zbog vanjskog vrednovanja i općenito učestalih testiranja učenika u školi.

inkluzija ; ekskluzija ; obrazovna inkluzija ; inkluzivna kultura škole ; učenička percepcija inkluzivnosti

nije evidentirano

engleski

Pupils' perceptions of the inclusive culture in Croatian elementary schools

nije evidentirano

inclusion ; exclusion ; educational inclusion ; inclusive school culture ; pupils' perception of inclusiveness

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59 (30)

2013.

17-37

objavljeno

0044-4855

1849-0972

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice