Kompetencije učenika i nastavnika za 21. stoljeće (CROSBI ID 203696)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Vrkić Dimić, Jasmina
hrvatski
Kompetencije učenika i nastavnika za 21. stoljeće
U radu se promišlja o vještinama i kompetencijama nužnima za kvalitetan i produktivan život u 21. stoljeću obilježen širokom primjenom IKT-a u svim područjima života i rada. Daje se prikaz različitih modela kompetencija u kojima se uz razvijene vještine informatičke i informacijske pismenosti nalaze i šire kompetencije kao što su, primjerice, one komunikacijske, suradničke, kompetencije za kreativno i kritičko mišljenje i rješavanje problema i sl. Posebna se pozornost posvećuje identifikaciji aktualnih vještina i kompetencija učenika i nastavnika koje podržavaju učenje i poučavanje te se nadalje razvijaju kroz suvremenu otvorenu nastavu. Kako bi nastavnici bili u mogućnosti učinkovito integrirati IKT u procese nastavnog učenja i poučavanja potrebne su im izgrađene vještine i kompetencije dvije vrste: barem osnovne vještine informatičke pismenosti te multimedijske didaktičke kompetencije. Dok osnovne tehnološke vještine nastavnici mogu razviti na uobičajenim računalnim tečajevima namijenjenima široj javnosti, izgrađivanje multimedijskih didaktičkih kompetencija zahtijeva specijaliziranu obuku namijenjenu nastavnicima, a koja je usmjerena prema specifičnim metodama uporabe IKT-a u nastavi. Kako kompetencije predstavljaju dinamičan fenomen uvjetovan karakteristikama određenog konteksta i promjenjiv kroz vrijeme potrebno je kontinuirano promišljati o vještinama i kompetencijama nužnima za život u 21. stoljeću.
IKT ; kompetencije ; nastavnici ; suvremena nastava ; učenici ; vještine
nije evidentirano
engleski
Student's and Teacher's Competencies for the 21st Century
nije evidentirano
competencies ; ICT ; modern teaching ; skills ; students ; teachers
nije evidentirano