Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Motivacija za učiteljski poziv, zadovoljstvo studijem i zadovoljstvo izborom zanimanja (CROSBI ID 204992)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Šimić Šašić, Slavica ; Klarin, Mira ; Grbin, Kristina Motivacija za učiteljski poziv, zadovoljstvo studijem i zadovoljstvo izborom zanimanja // Magistra Iadertina, 8 (2013), 1; 7-26

Podaci o odgovornosti

Šimić Šašić, Slavica ; Klarin, Mira ; Grbin, Kristina

hrvatski

Motivacija za učiteljski poziv, zadovoljstvo studijem i zadovoljstvo izborom zanimanja

Istraživanja pokazuju da je kvaliteta učitelja najvažniji pojedinačni čimbenik obrazovnog uspjeha učenika. Iako buduće učitelje na izbor profesije motiviraju prvenstveno intrinzični razlozi, veliko radno opterećenje, male plaće, problemi s učeničkom disciplinom i negativna slika o učiteljskoj profesiji glavni su razlozi koji bi ih mogli navesti na odustanjanje od učiteljske profesije. Provedenim istraživanjem željelo se utvrditi koji su motivacijski čimbenici važni za izbor učiteljskog zanimanja, zadovoljstvo studijem i izborom profesije, kao i mijenja li se važnost motivacijskih čimbenika i zadovoljstvo s obzirom na godinu studija. Na kraju se željelo provjeriti doprinose li motivacijski čimbenici i zadovoljstvo studijem objašnjenju zadovoljstva izborom profesije. U ispitivanju je sudjelovalo 179 studenata svih pet godina učiteljskog studija na Sveučilištu u Zadru. Studenti su ispunili Upitnik čimbenika koji utječu na izbor učiteljske profesije (FIT- choice) i odgovorili na dva pitanja o zadovoljstvu studijem i zadovoljstvu izborom učiteljske profesije. Rezultati su pokazali da su najvažniji čimbenici izbora učiteljske profesije privlačnost rada s djecom, mogućnost djelovanja na budućnost djece i intrinzična vrijednost poučavanja, kao i vjerovanja da je učiteljski posao težak te da zahtijeva visoku stručnost. Najmanje važni čimbenici su mobilnost zanimanja, plaća i drugi izbor, odnosno činjenica da dijelu studenata učiteljski studij nije bio prvi izbor. Utvrđeno je također da su studenti zadovoljni izborom profesije ali i studijem. Neki motivacijski čimbenici (rad s djecom, percepcija vlastitih sposobnosti, utjecaj drugih i sigurnost zaposlenja) kao i zadovoljstvo izborom profesije pokazuju neke razlike s obzirom na godinu studija, s glavnom tendencijom javljanja zabrinutosti i smanjenja zadovoljstva kod studenata završne godine. Na kraju smo utvrdili da su neki motivacijski čimbenici kao i zadovoljstvo studijem značajni prediktori zadovoljstva izborom učiteljske profesije.

motivacijski čimbenici izbora učiteljskog zanimanja ; zadovoljstvo studijem ; zadovoljstvo izborom učiteljske profesije

nije evidentirano

engleski

Motivation for the Teaching Profession, Satisfaction with the Studying, and Satisfaction with the Choice of Profession

nije evidentirano

motivational factors of students' choice of the teaching profession ; satisfaction with the study ; satisfaction with the choice of the teaching profession

nije evidentirano

Podaci o izdanju

8 (1)

2013.

7-26

objavljeno

1846-3606

1849-0018

Povezanost rada

Psihologija