Utjecaj važnijih europskih glazbenih pedagoga na razvoj nastave glazbe u Hrvatskoj i Sloveniji u drugoj polovici 20. stoljeća (CROSBI ID 205062)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Košta, Tomislav ; Desnica, Rea
hrvatski
Utjecaj važnijih europskih glazbenih pedagoga na razvoj nastave glazbe u Hrvatskoj i Sloveniji u drugoj polovici 20. stoljeća
Razdoblje nakon drugog svjetskog rata u Hrvatskoj i Sloveniji je vrlo značajno u pogledu razvoja školstva, a posebno nastave glazbe i općenito glazbeno pedagoške struke. Novi školski sustav i obavezna osmogodišnja osnovna škola stvaraju povoljnu klimu za prodor novih ideja važnih za razvoj metodike nastave glazbe. U ovom radu prikazujemo glavne karakteristike metodičkih sustava najznačajnijih glazbenih pedagoga tog vremena ; analiziramo u kolikoj su mjeri i na koji način njihovi koncepti glazbenog odgoja utjecali na rad hrvatskih i slovenskih glazbenih pedagoga i na razvoj glazbeno-pedagoške struke u Hrvatskoj i Sloveniji u drugoj polovici 20. stoljeća. Ideje nekih od navedenih glazbenih pedagoga su uspješno implementirane u nastavu glazbe, a neke ideje jednostavno nisu naišle na plodno tlo. Nijedan od navedenih metodičkih sustava nije zaživio kao zaseban koncept već se samo neki elementi koriste u nastavi glazbe kao npr. Orffov instrumentarij.
glazbena pedagogija; nastava glazbe; Carl Orff; Zoltán Kodály; Emile Jaques-Dalcroze.
nije evidentirano
engleski
Impact of Main European Music Pedagogues at The Development of Teaching Music in Croatia and Slovenia in Second Half of 20th Century
nije evidentirano
music pedagogy; teaching music; Carl Orff; Zoltán Kodály; Emile Jaques-Dalcroze.
nije evidentirano