Multiperspektivisches Erzählen als Symptom der Gesellschaft in Josef Haslingers 'Opernball' (CROSBI ID 220836)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Lovrić, Goran ; Jeleč, Marijana
njemački
Multiperspektivisches Erzählen als Symptom der Gesellschaft in Josef Haslingers 'Opernball'
U članku se obrađuje pripovjedna perspektiva u romana Josefa Haslingera "Opernball" (Bal u operi, 1995), u kojemu autor opisuje fikcionalni teroristički napad na tradicionalni bal u Bečkoj operi. Haslinger prikazuje u romanu društvo koje je ugroženo desničarskim terorizmom i koje je unutar sebe podijeljeno. Ta podijeljenost očituje se upravo u pripovjednoj perspektivi, koja je podijeljena na pet likova-pripovjedača koji predstavljaju različite slojeve i skupine austrijskog društva. Višeperspektivnost je odraz autorovih težnji da fikcionalno zbivanje prikaže na što realističniji i objektivniji način, čemu pridonosi i spominjanje stvarnih mjesta i zbivanja. Posljedica takvog načina pripovijedanja je nedostatak „objektivnog“ pripovjednog stajališta, pa se pripovjedna objektivnost, a time i poruka djela, pokušava ostvariti upravo u višestrukoj i promjenjivoj pripovjednoj perspektivi i polifonom višeglasju. Promjena pripovjedne perspektive time postaje središnje stilsko i kompozicijsko sredstvo romana, koje na temelju različitosti likova-pripovjedača omogućuje postupnu rekonstrukciju zbivanja kako na privatnom tako i na društvenom planu. Tako prikazana zbivanja postaju višeznačna i puna suprotnosti, ali se istodobno potiče čitatelja na razmišljanje i samostalno stvaranje slike o prikazanim zbivanjima i društvenim prilikama općenito.
terorizam; prikaz društva; multiperspektivno pripovijedanje
nije evidentirano
engleski
Multiperspective narration as a symptom of society in Josef Haslinger's novel "Opernball"
nije evidentirano
terrorism; description of the society; multiperspective narration
nije evidentirano