Hedonisti i utilitaristi: tipovi posjetitelja trgovačkog centra Supernova Zadar (CROSBI ID 224526)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Tonković, Željka
hrvatski
Hedonisti i utilitaristi: tipovi posjetitelja trgovačkog centra Supernova Zadar
U članku su izloženi i interpretirani rezultati anketnog ispitivanja posjetitelja trgovačkog centra Supernova u Zadru (N = 470). Polazeći od konceptualnog okvira koji razlikuje hedonistički (ekspresivni) pristup potrošnji od utilitarnog (instrumentalnog), osnovni cilj rada bio je ispitati zastupljenost hedonistički i utilitaristički orijentiranih tipova posjetitelja te razlike među njima. Uz to, cilj rada bio je ispitati funkcije trgovačkog centra Supernova te utvrditi u kojoj su mjeri razvijene socijalne funkcije. Istraživanje je pokazalo kako se taj trgovački centar primarno afirmirao kao mjesto za obavljanje kupovine, pri čemu su socijalne funkcije od sekundarne važnosti, osim kod mlađe populacije. Prema rezultatima istraživanja, hedonistički pristup potrošnji zastupljeniji je među ženama i mladima. Istraživanje je također pokazalo da su hedonistički orijentirani posjetitelji skloni češćim odlascima u trgovačke centre te da ih doživljavaju privlačnima zbog raznovrsnosti sadržaja i ukupnog ambijenta. Zaključni dio ukazuje na potrebu za detaljnijim istraživanjima, kvantitativnim i kvalitativnim, kojima bi se obuhvatilo više aspekata potrošačkih orijentacija i stilova.
trgovački centar; potrošnja; tipovi potrošača; konzumerizam; slobodno vrijeme; socijalne funkcije
nije evidentirano
engleski
Hedonists and Utilitarians: Types of Visitors at the Shopping Centre Supernova Zadar
nije evidentirano
shopping centre; consumption; shopper types; consumerism; social functions; leisure
nije evidentirano