Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga učitelja u socioemotivnoj prilagodbi učenika sa specifičnim poteškoćama u učenju (CROSBI ID 56465)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Zrilić, Smiljana Uloga učitelja u socioemotivnoj prilagodbi učenika sa specifičnim poteškoćama u učenju // Kompetencije suvremenog učitelja i odgajatelja - izazov za promjene / Brčić Kuljiš, Marita (ur.). Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 323-340

Podaci o odgovornosti

Zrilić, Smiljana

hrvatski

Uloga učitelja u socioemotivnoj prilagodbi učenika sa specifičnim poteškoćama u učenju

Učenici sa specifičnim poteškoćama u učenju nisu rijetka pojava u našoj odgojno-obrazovnoj praksi. Neka istraživanja pokazuju da je ovim poteškoćama obuhvaćeno čak do 10% učenika, a još uvijek vlada mišljenje kako je riječ o učenicima koji su lijeni, nemarni i nezainteresirani za školu. Njihov identitet u društvenoj sredini u velikoj mjeri ovisi o načinu na koji su predstavljeni, a to je posebno uvjetovano kompetencijama učitelja. Stavovi učitelja prema učenicima sa specifičnim poteškoćama u učenju općenito snažno utječu na socijalni status tih učenika u razredu. Nažalost, oni mogu biti i negativni i prenose se na ostale učenike u razredu. Veće mogućnosti uspješne socioemotivne prilagodbe pružaju učitelji koji uvažavaju poteškoće, ne ističu negativnosti, nego pomažu u afirmaciji učenika u područjima u kojima su uspješni. Budući da su poteškoće učenika u čitanju, pisanju i računanju zaista specifične i ponekad krivo procjenjujemo njihove mogućnosti, u radu su dani i primjeri najučestalijih poteškoća u učenju (disleksije, disgrafije i diskalkulije)da bismo lakše uočili, ali i adekvatno tretirali i tipične i netipične pogrješke. Te pogrješke, naime ne bi smjele utjecati na ocjenu, a vidjet ćemo u radu kako su brojni učenički radovi neadekvatno ocijenjenji zbog nekompetentnosti učitelja.

specifične poteškoće u učenju, disleksija, disgrafija, diskalkulija, kompetencije učitelja, socioemotivna prilagodba.

nije evidentirano

engleski

The role of the teacher in socio-emotional adaption of pupils with specific studying difficulties

nije evidentirano

specific difficulties in studying, dyslexia, dysgraphia, dyscalculia, teacher's competences, socio-emotional adaption.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

323-340.

objavljeno

Podaci o knjizi

Brčić Kuljiš, Marita

Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu

2015.

978-953-7395-73-5

Povezanost rada

Pedagogija