Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Što se to(čno) skriva iza koncepata transkomunikacije i transkomunikacijskog nastavnog pristupa? (CROSBI ID 234131)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lujić, Rea Što se to(čno) skriva iza koncepata transkomunikacije i transkomunikacijskog nastavnog pristupa? // Jezikoslovlje, 17 (2016), 3; 667-682

Podaci o odgovornosti

Lujić, Rea

hrvatski

Što se to(čno) skriva iza koncepata transkomunikacije i transkomunikacijskog nastavnog pristupa?

Ovim se radom ukratko predstavlja translanguaging, posljednjih šest godina sve popularniji koncept na području višejezičnosti i višejezičnoga obrazovanja. Obzirom na njegovu dvostruku prirodu, sociolingvističku i glotodidaktič- ku, u radu se nude dvije hrvatske inačice i pripadajuće im odrednice. Sociolingvistički pojam, transkomunikacija, odnosi se na tipične načine komuniciranja višejezičnih govornika koji uključuju uporabu više jezika, jezičnih varijeteta i/ili drugih komunikacijskih kanala unutar istoga diskursa. Glotodidaktički pojam, transkomunikacijski nastavni pristup, odnosi se na sve povezane načine učenja i poučavanja višejezičnih govornika. U radu se također analiziraju temeljne ideje koje se nalaze u pozadini navedenih koncepata, argumentira se njihova znanstvena utemeljenost te navode glavna obilježja, kao i ključni terminološki pojmovi paradigme unutar koje je navedene koncepte moguće istraživati. U drugome se dijelu rada prikazuje proces razvoja navedenih koncepata, od pojave u Walesu sredinom 80-ih godina prošloga stoljeća do danas, te se potkrepljuju nekolicinom primjera analiziranih terminologijom transkomunikacijske paradigme. Na samome kraju rada predstavljene su najčešće metode istraživanja transkomunikacije i transkomunikacijskog nastavnog pristupa, pregled rezultata dosadašnjih istraživanja kao i smjernice za neka buduća istraživanja.

višejezičnost; višejezično obrazovanje; transkomunikacija; translanguaging; transkomunikacijska paradigma; transkomunikacijski nastavni pristup

nije evidentirano

engleski

What is the concept behind the term translanguaging?

nije evidentirano

plurilingualism; plurilingual education; translanguaging; translanguaging paradigm

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17 (3)

2016.

667-682

objavljeno

1331-7202

Povezanost rada

Filologija

Poveznice
Indeksiranost