Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učestalost i oblici elektroničkog zlostavljanja učenika viših razreda osnovnoškolske dobi u tri različite školske sredine (CROSBI ID 236909)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana Učestalost i oblici elektroničkog zlostavljanja učenika viših razreda osnovnoškolske dobi u tri različite školske sredine // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), 1; 75-94

Podaci o odgovornosti

Nikčević-Milković, Anela ; Jerković, Ana

hrvatski

Učestalost i oblici elektroničkog zlostavljanja učenika viših razreda osnovnoškolske dobi u tri različite školske sredine

Cilj istraživanja je utvrditi učestalost i oblike elektroničkog zlostavljanja (e- zlostavljanje) učenika viših razreda osnovnoškolske dobi u tri različite školske sredine: 1) gradskoj, urbanoj (velika škola), 2) prigradskoj, srednje urbanoj (srednje velika škola) i 3) seoskoj (mala škola). Rezultati istraživanja pokazuju da s povećanjem dobi učenika, većim iskustvom u radu na suvremenim tehnologijama, češćim provođenjem slobodnog vremena na računalu, mobitelu i internet aplikacijama se povećava e-zlostavljanje s direktnom namjerom. S veličinom i urbanijim okruženjem škole, povećanjem dobi učenika, većom količinom slobodnog vremena provedenog na računalu i mobitelu povećava se vjerojatnost e- zlostavljanja kršenjem tuđeg identiteta. S veličinom i urbanijim okruženjem škole te povećanjem dobi učenika povećava se vjerojatnost e-zlostavljanja uznemiravanjem i vrijeđanjem bez direktne namjere. Dužina korištenja interneta i mobitela preko sat vremena prediktivna je za pojavu e- zlostavljanja. Učenici najviše koriste Facebook aplikaciju te ukoliko je koriste više od 2 sata dnevno je prediktivno za pojavu e- zlostavljanja. Na drugom mjestu koriste Chat aplikaciju, ali je koriste vremenski kraće. U velikoj i srednjoj školi gradske i prigradske sredine je najveća pojavnost e-zlostavljanja zanemarivanjem i vrijeđanjem bez direktne namjere, dok je u maloj školi seoske sredine najčešće prisutno e-zlostavljanje s direktnom namjerom. Edukacija o štetnim učincima suvremenih tehnologija potrebna je svim učenicima u školama kako bi se smanjilo e-nasilje i spriječilo e- zlostavljanje naročito ono s direktnom namjerom i kršenjem tuđeg identiteta te posebno kod djece i mladih koja su u riziku.

e-zlostavljanje ; suvremene tehnologije ; škole različite po veličini i sociodemografskom okruženju ; učenici viših razreda osnovnoškolske dobi

nije evidentirano

engleski

Incidence and Types of Electronic Abuse of Students Higher Elementary Grades in Tree Diferent School Environments

nije evidentirano

electronic abuse of modern tehnology ; which vary by school size and the socio-demographic environment ; students in the higher grades of primary school age

nije evidentirano

Podaci o izdanju

65 (1)

2016.

75-94

objavljeno

0037-654X

1849-532X

Povezanost rada

Psihologija