Nastava pjevanja u osnovnoj školi na području Hrvatske u drugoj polovici 19. stoljeća (CROSBI ID 236919)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Košta, Tomislav
hrvatski
Nastava pjevanja u osnovnoj školi na području Hrvatske u drugoj polovici 19. stoljeća
Predstavljanje razvoja nastave Pjevanja u osnovnoj školi na području Hrvatske započinjemo razdobljem koje obilježava bujanje narodne svijesti i težnje manjih naroda za samostalnošću koja dovodi do uvođenja hrvatskoj jezika u škole. Uporabom narodnog jezika u škole je uvedena i glazba kao obvezan predmet pod nazivom Pjevanje. U tom razdoblju nastaju prve pjesmarice, udžbenici i priručnici na hrvatskom jeziku. Glazbeni pedagozi, učitelji i drugi autori glazbeno–pedagoške literature pod utjecanjem su nacionalnih pokreta prepoznali važnost narodne pjesme za nastavu pjevanja, i ne samo kao instrument pri nacionalnom odgoju, već kao važan didaktički element za ispunjenje glazbenih, odgojnih i estetskih ciljeva pjevanja. Ovo je razdoblje institucionalne reforme školstva u kojemu su doneseni važni školski zakoni koji postavljaju temelje nacionalnog školstva. Značajni doprinos razvoju glazbene pedagogije dali su Franjo Kuhač i Vjenceslav Novak koji su među prvima promišljali o metodici rada u nastavi Pjevanja čime postavljaju temelje razvoja glazbeno–pedagoške misli u Hrvatskoj.
Franjo Kuhač ; narodna pjesma ; pjevanje ; razvoj glazbene pedagogije ; školsko zakonodavstvo ; Vjenceslav Novak
nije evidentirano
engleski
Singing teaching in elementary school in the area of Croatia in the second half of the 19th century
nije evidentirano
Franjo Kuhač ; folk song ; singing ; the decelopment of musical pedagogy ; school legislation ; Vjenceslav Novak
nije evidentirano