Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Specifični oblici turizma na Viru (CROSBI ID 58956)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Krce Miočić, Božena ; Vidić, Gabrijela Specifični oblici turizma na Viru // Otok Vir / Damir Magaš (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 449-461

Podaci o odgovornosti

Krce Miočić, Božena ; Vidić, Gabrijela

hrvatski

Specifični oblici turizma na Viru

Vir predstavlja tipičnu kupališnu destinacije sa snažnim sezonskom karakterom. Imidžom neurbaniziranog i prekomjerno izgrađenog prostora u prošlim desetljećima otok Vir nije predstavljao značajnog čimbenika na turističkoj karti Hrvatske. Ukupna turistička ponuda otoka je na relativno niskoj razni. Na otoku ne postoje hotelski smještajni objekti, a većina smještaja je u privatnom smještaju, kućama za odmor. Kamp kapaciteti čine relativno nizak u smještajnim kapacitetima destinacije i njihova kvaliteta je na relativno niskoj razini. Većina dolazaka (63, 01%) i noćenja (74, 79%) na Viru 2014. godine ostvarena je u kućama za odmor. Slijedi ih privatni smještaj u kojem se ostvaruje 35, 64% svih dolazaka i 24, 43% svih noćenja, a potom u zanemarivom udjelu od 0, 78% u broju noćenja dolaze kampovi. Kao jedno od rješenja nameću se integrirani i difuzni hoteli kojima bi se objedinila i poboljšala smještajna ponuda na otoku bez dodatnog povećanja broja smještajnih jedinica. Vir svojim strateškim promišljanjem turizma uz snažnu promotivnu kampanju Otok s dva lica pokušava se repozicionirati na turističkom tržištu. U njoj prikazuje svoj neizgrađeni dio i Vilu Lanternu – svjetionik uređen na razini 5 zvjezdica kao komparativne prednosti otoka. Vir se stoga danas nalazi na prekretnici u kojoj mora odlučiti želi li i dalje snažan rast dolazaka turista (čiji broj se povećao od 1996. do 2014. g. za 1530, 30% i zadržavanje kao temeljnog proizvoda proizvod sunce i more ili će se okrenuti kvaliteti razvoja proizvoda koja će možda i umanjiti broj dolazaka ali će povećati kvalitetu i učinke proizvoda. Prije svega ova promjena je potrebna zbog očuvanja destinacije jer monostrukturirana masovna ponuda mora se zamijeniti ponudom specifičnih oblika turizma koji se međusobno nadopunjuju i stvaraju poželjnu destinaciju za zadovoljenje svih temeljnih motiva putovanja turista. Cilj je ovog rada utvrditi koji se od specifičnih oblika turizmamogu implementirati ili pospješiti na otoku Viru. Specifične oblike turizma su posebna skupina turističkih kretanja koja su uvjetovana određenim, dominantnim turističkim motivom koji turističkog potrošača pokreće na putovanje u destinaciju čija je turistička ponuda sadržajima prilagođena ostvarenju doživljaja vezanih uz dominantan interes tog potrošača. Motiviranost turista je temelj za upražnjavanje određenog seta aktivnosti koju turist ostvaruje u destinaciji te iz njega proizlazi cijeli niz turističkih proizvoda koje turistička ponuda destinacije osmišljava kako bi zadovoljila želje turista. Specifični oblici turizma nisu međusobno povezani jednoznačnom vezom, njihova temeljna poveznica je odmak od masovnosti i prilagođavanje pojedinačnim željama kupaca, prepoznajući u masi turista segmente s jasno izdvojenim specifičnim turističkim motivom i zadovoljavajući njegove potrebe. U radu su prikazani rezultati anketnog istraživanja provedenog na uzorku od 57 turista u destinaciji koji su obrađeni metodama deskriptivne statistike. Iz rezultata je vidljivo da Vir sa svojom ponudom uvijek će predstavljati destinaciju sunca i mora jer blaga mediteranska klima, pogodan geoprometni položaj i kvalitetne plaže predstavljaju temelj za razvoj ovog proizvoda. Temeljem motiva turista koji su ispitivani na Viru je potrebno razvijati ponudu aktivnog odmora, tj. ronjenje, biciklizam i pješačenje. Dio infrastrukture za ove specifične oblike postoji, no turisti nisu zadovoljni ukupnom ponudom niti omjerom vrijednosti za novac sportske ponude na otoku, posebno u kopnenim sportovima. Kao jedna od važnih elemenata koja nedostaje ponudi otoka istaknuti su wellness i spa sadržaji koje je potrebno razviti. Iako Vir nema značajne atrakcije iz područja kulturnog turizma ispitanicima smeta nekvalitetno označavanje kulturnih atrakcija, kao i njihova prezentacija. Turisti iskazuju želju za posjetom vinskim cestama i cestama maslinovog ulja koji uz uživanje u jelu i piću predstavlja temelj za razvoj snažnije ponude gastronomskog turizma koji bi se povezao s cikloturističkim turama i pješačkim turama koji već imaju dio označenih staza na otoku. Kao jednu od prednosti koje su turisti istaknuli u svojim visokim ocjenama je ljubaznost stanovništva i djelatnika u smještajnim objektima. No to još uvijek nije dovoljno za postizanje značajne lojalnosti turista Viru kao destinaciji. Vir ima iznadprosječan broj turista koji su prvi puta u destinaciji, koji su relativno zadovoljni destinacijom i rado bi je preporučili, ali koji iskazuju relativno nisku stopu želje za povratkom u destinaciju. Kako bi se poboljšala lojalnost turista, a time i profitabilnost poslovanja u destinaciji, potrebno je obogatiti turističku ponudu otoka Vira implementacijom proizvoda kojim bi se odgovorilo na želje i motive turista kod dolaska u destinaciju

turizam, specifični oblici turizma, Vir, turistička destinacija

nije evidentirano

engleski

Special Interest Tourism on the Island Of Vir

nije evidentirano

tourism, special interest tourism, Vir, tourism destination

nije evidentirano

Podaci o prilogu

449-461.

objavljeno

Podaci o knjizi

Otok Vir

Damir Magaš

Zadar: Sveučilište u Zadru

2016.

978-953-331-107-4

Povezanost rada

Ekonomija