Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih rečenica u nastavi inojezičnoga hrvatskog (CROSBI ID 247186)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bašić, Marijana Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih rečenica u nastavi inojezičnoga hrvatskog // Jezik : časopis za kulturu hrvatskoga književnog jezika, 64 (2017), 5; 161-177

Podaci o odgovornosti

Bašić, Marijana

hrvatski

Kontrastivni pristup obradi egzistencijlnih rečenica u nastavi inojezičnoga hrvatskog

U radu se govori o kontrastivnome pristupu u nastavi inojezičnoga hrvatskoga na primjeru obrade neraščlanjenih egzistencijalnih rečenica u kojima se rabe glagoli imati, nemati i biti. Daje se kratak pregled istraživanja prijenosnih odstupanja iz njemačkoga jezika pri ovladavanju inojezičnim hrvatskim, a potom se detaljnije raščlanjuju i uspoređuju egzistencijalne rečenice u tim jezicima. Slijedi prikaz obrade egzistencijalnih rečenica s obzirom na dob učenika odnosno razinu poznavanja hrvatskoga jezika. Prvu skupinu čine nasljedni govornici hrvatskoga jezika u državama njemačkoga govornog područja uključeni u program hrvatske nastave u inozemstvu, a drugu odrasli učenici uključeni u različite programe učenja inojezičnoga hrvatskog u Republici Hrvatskoj. Budući da je riječ o složenim morfosintaktičkim strukturama koje se u cijelosti ne mogu obraditi u okviru jedne nastavne jedinice, daje se prijedlog obrade u okviru triju različitih razina ovladavanja inojezičnim hrvatskim obiju dobnih skupina s ciljem sprječavanja ili barem ublažavanja negativnoga prijenosa iz materinskoga ili prvoga jezičnog sustava (J1) u ciljni jezik. Pri tome se vodi računa ne samo o načelu primjerenosti dobi odnosno obrazovnoj razini učenika već i o načelima postupnosti i sustavnosti pa se na nižim razinama predlaže implicitno poučavanje egzistencijalnih rečenica, a na višim eksplicitno.

egzistencijalne rečenice, inojezični hrvatski, kontrastivni pristup, negativan prijenos

nije evidentirano

engleski

Contrastive Approach to Teaching Existential Sentences in Croatian as a Second Language

nije evidentirano

contrastive approach, existential sentences, Croatian as a second language, negative transfer

nije evidentirano

Podaci o izdanju

64 (5)

2017.

161-177

objavljeno

0021-6925

1849-174X

Povezanost rada

Filologija

Poveznice