Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos nastavnik-učenik: sličnosti i razlike s obzirom na dob učenika te efekti na učenje (CROSBI ID 60731)

Prilog u knjizi | ostalo | međunarodna recenzija

Šimić Šašić, Slavica Odnos nastavnik-učenik: sličnosti i razlike s obzirom na dob učenika te efekti na učenje // Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa / Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 98-133

Podaci o odgovornosti

Šimić Šašić, Slavica

hrvatski

Odnos nastavnik-učenik: sličnosti i razlike s obzirom na dob učenika te efekti na učenje

Kvaliteta odnosa između nastavnika i učenika kao dimenzija razredne interakcije pokazala je značajnu povezanost s učeničkim socijalnim funkcioniranjem, ponašajnim problemima, angažmanom u učenju i akademskim postignućem. Utjecaj odnosa nastavnika i učenika na prilagodbu u školi dugotrajan je pa se smatra da utječe na cjelokupan razvoj učenika. Osim toga, odnos nastavnik - učenik djeluje kao zaštitni čimbenik kod različitih rizičnih faktora, odnosno emocionalna podrška nastavnika može biti važna u smanjenju razlika u postignuću učenika s visokim i onih s niskim rizikom od školskog neuspjeha. Kvaliteta odnosa ovisi i o nekim obilježjima učenika (npr. spol, dob, socioekonomski status, temperament), ali i nastavnika (spol, iskustvo). Ta obilježja mogu modificirati odnos nastavnik - učenik te izazvati različite efekte na školsko postignuće. Odnos nastavnik - učenik proučava se unutar nekoliko teorijskih okvira koji prate razvojne promjene i potrebe učenika, kao što su teorija privrženosti, motivacijski i socijalno- kulturalni pristup, pa se onda i operacionalizira na donekle različite načine. Skupina autora na čelu s Wubbelsom (Wubbels i sur., 1988) primijenila je pristup komunikacijskih sustava na razredni kontekst promatrajući razrednu interakciju iz perspektive interpersonalnih odnosa i ponudila jedinstven okvir za mjerenje odnosa nastavnik - učenik na različitim razinama obrazovanja. Cilj je ovog rada prikazati sličnosti i razlike u prirodi odnosa nastavnika i učenika na različitim razinama obrazovanja (od predškolske do visokoškolske razine) i njegove efekte na različite ishode učenja. Pozitivan odnos nastavnik - učenik povezan je s optimalnim, holističkim učenjem koje se temelji na humanističkom obrazovanju i konstruktivističkom, učeniku usmjerenom pristupu, stoga će se u radu ukazati na mogućnosti praktične primjene rezultata dobivenih u znanstvenim istraživanjima ovog područja.

pozitivan odnos nastavnik-učenik, negativan odnos nastavnik-učenik, školsko postignuće, prilagodba u školi, učeniku usmjeren pristup, konstruktivističko učenje

nije evidentirano

engleski

Teacher-student relationship: similarities and differences with reference to the pupil's age and studying effects

nije evidentirano

positive teacher-student relationship, negative teacher-student relationship, academic achievement, school adjustment, student-centered approach, constructivist learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

98-133.

objavljeno

Podaci o knjizi

Odnosi u školi: prilozi za pedagogiju odnosa

Bilić, Vesna ; Bašić, Slavica

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2016.

978-953-8115-04-3

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija