Je li 5 = 5, 0? (CROSBI ID 605379)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Bruckler, Franka Miriam
hrvatski
Je li 5 = 5, 0?
U ovom ćemo se predavanju pozabaviti s dva aspekta gornjeg pitanja. S jedne strane, zapis brojeva kao brojki u bazi deset pomoću tzv. arapskih znamenki danas je gotovo svuda uobičajen, no koja je razlika između broja i brojke? Jednom kad znamo što znači zapis broja u, primjerice, bazi deset, pojavljuje se i drugo – praktično – pitanje koje je od velike važnosti u prirodnim i tehničkim znanostima. Naime, rezultati mjerenja nikad nisu egzaktni iznosi mjerene veličine, već aproksimacije te se u svrhu izražavanja razine sigurnosti u iznosu koriste pravila za zapis i račun s određenim brojem značajnih znamenki. Stoga je drugo pitanje kojemu ćemo se u ovome pitanju posvetiti: koliko su ta pravila matematički konzistentna i što ona s matematičke strane uopće predstavljaju?
decimalni zapis broja; značajne znamenke
nije evidentirano
engleski
Is 5 = 5, 0?
nije evidentirano
decimal notation; significant digits
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
8. stručno-metodički skup – Metodika nastave matematike u osnovnoj i srednjoj školi
predavanje
07.11.2013-09.11.2013
Pula, Hrvatska