Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija (CROSBI ID 125959)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Hameršak, Marijana Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija // Narodna umjetnost : hrvatski časopis za etnologiju i folkloristiku, 43 (2006), 2; 95-113

Podaci o odgovornosti

Hameršak, Marijana

hrvatski

Osnovnoškolska lektira između kanona i popisa, institucija i ideologija

Temeljem osnovnoškolskih popisa lektire u radu se propituje u literaturi prihvaćena odredba odnosa između književnog kanona i popisa tekstova koji se čitaju u okviru školovanja. Razumijevajući osnovnoškolske popise lektire kao lektirni kanon, autorica se bavi formom i formiranjem tog kanona. Gotovo stoljetnu (pre)tvorbu lektirnog kanona u Hrvatskoj rekonstruira i interpretira u kontekstu ekonomskih (nakladničkih, knjižarskih) i ideoloških (političkih, znanstvenih i dobnih) silnica. Posebna pozornost posvećuje se razlikama između popisa lektire za osnovnu školu i popisa tekstova koji su na drugim razinama poučavanja i proučavanja književnosti prepoznati kao reprezentativni. Vrijednosne konotacije pojma djeteta i djetinjstva prepoznaju se kao ključan čimbenik tih razlika.

dječja književnost; djetinjstvo; književni kanon; lektira; znanost o književnosti; povijest knjige

nije evidentirano

engleski

Assigned Readings between Canon and List, Institutions and Ideologies

nije evidentirano

children's literature; childhood; literary canon; assigned readings; literary studies; book history

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43 (2)

2006.

95-113

objavljeno

0547-2504

Povezanost rada

Etnologija i antropologija

Poveznice