Aktivna kompenzacija torzijskih vibracija automobilskog pogona (CROSBI ID 336521)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Horvat, Darko
Petrić, Joško
Deur, Joško
hrvatski
Aktivna kompenzacija torzijskih vibracija automobilskog pogona
Torzijske vibracije automobilskog pogona nastaju naglim pritiskom ili otpuštanjem pedale akceleratora, kao i zbog poremećajnih djelovanja poput promjene stupnja prijenosa reduktora a javljaju se uslijed elastičnosti poluosovine. Kompenziranjem tih vibracija, putem upravljačkog djelovanja na prijelaznu pojavu Otto motora znatno se povećava udobnost vožnje. U ovom se radu projektira i uspoređuje nekoliko tipova kompenzatora torzijskih vibracija automobilskog pogona kao što su regulatori stanja punog i reduciranog reda, te ''notch'' kompenzator. Ulazne veličine kompenzatora su različite mjerene ili estimirane veličine (signali poput brzine vrtnje motora ili kotača). Izlazni kompenzacijski signal maomenta motora realizira se putem sustava elektroničkog akceleratora, putem kuta pretpaljenja, ili pomoću el. servo-motora u hibridnim vozilima. S ciljem optimiranja kompenzatora postavlja se odgovarajući model automobilskog pogona s normiranim veličinama. Optimiranje se vrši pomoću postupka optimuma dvostrukog odnosa. Razvijeni kompenzatori ispituju se na računalu i to za slučaj PT1 (proporcionalni čaln prvog reda) modela motora i stvarnog nelinearnog modela motora.
Vozilo; pogon; torzijske vibracije; regulacija; Ottov motor
nije evidentirano
engleski
Active compensation of torsional vibrations of an automotive power train
nije evidentirano
Vehicle; power train; torsional vibrations; control; SI engine
nije evidentirano
Podaci o izdanju
41
22.11.2002.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb