Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Određivanje otpora valova trotrupnog površinskog broda (CROSBI ID 329199)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Degiuli, Nastia Određivanje otpora valova trotrupnog površinskog broda / Zdravko, Virag (mentor); Zagrebu, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 1997

Podaci o odgovornosti

Degiuli, Nastia

Zdravko, Virag

hrvatski

Određivanje otpora valova trotrupnog površinskog broda

U radu je razvijena matrična metoda za eksperimentalno određivanje otpora reljefa slobodne površine na temelju mjerenja profila valova u uzdužnim ravninama iza brodskog modela u bazenu, za slučajeve simetričnog i nesimetričnog smještaja modela u odnosu na bazen. Hidrodinamički model je temeljen na konceptu idealnog nestlačivog fluida s linearnim kinematičko-dinamičkim uvjetom na slobodnoj površini. Izvedeni su izrazi za izračunavanje visina valova i teorijskog koeficijenta otpora valova temeljenog na Michellovoj teoriji. Proveden je niz numeričkih eksperimenata s matričnom metodom za općeniti smještaj brodskog modela u bazenu (nesimetrična slika valova), te je ta metoda uspoređena s metodom koja pretpostavlja simetričnu sliku valova. Izvršena je analiza utjecaja slučajnih i sistematskih pogrešaka na rezultate. Dani su kriteriji za izbor položaja mjernih ravnina i izvršena je analiza potrebne duljine snimka u zavisnosti od broja mjernih ravnina i položaja trupa u bazenu. Za katamaran i trimaran s Wigleyevom formom trupova je izvršena teorijska analiza utjecaja međusobnih položaja trupova. Optimalni položaji trupova su dobiveni minimiziranjem otpora valova na temelju linearne superpozicije amplitudnih funkcija komponentnih trupova. To omogućuje vrlo brzo prekrivanje širokog područja značajki brodskog trupa i, u preliminarnoj fazi projektiranja, određivanje projektne brzine i razmaka trupova koji će dovesti do povoljne interferencije valova. Rezultati dobiveni primjenom matrične metode na jednotrupne i višetrupne brodove s Wigleyevom formom ukazuju na njenu primjenljivost i za višetrupne brodove. Kod višetrupnih brodova treba obratiti pozornost na sadržaj energije visokofrekventnih modova spektra slobodnog sustava valova koji može biti značajan u odnosu na energiju ukupnog spektra.

eksperimentalno određivanje otpora valova; matrična metoda; višetrupni brodovi

nije evidentirano

engleski

Determination of Wave Resistance of Trimaran Surface Ship

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

166

16.12.1997.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

Zagrebu

Povezanost rada

Strojarstvo