Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

ODNOS PREGRAĐIVANJA I SIGURNOSTI RO-RO BRODOVA (CROSBI ID 330455)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Slapničar, Vedran ODNOS PREGRAĐIVANJA I SIGURNOSTI RO-RO BRODOVA / GRUBIŠIĆ, IZVOR (mentor); ZAGREB, Fakultet strojarstva i brodogradnje, . 1998

Podaci o odgovornosti

Slapničar, Vedran

GRUBIŠIĆ, IZVOR

hrvatski

ODNOS PREGRAĐIVANJA I SIGURNOSTI RO-RO BRODOVA

S obzirom na sve veće zahtjeve sigurnosti Ro-Ro brodova želi se razviti projektni alat koji bi direktno davao siguran projekt. Kao prvi korak trebalo je riješiti odnos pregrađivanja i sigurnosti, odnosno postignutog indeksa pregrađivanja koji je određuje. Da bi se ovo riješilo, trebalo je prikupiti podatake za dovoljan broj brodova. Nakon iscrpne analize kapaciteta putnika i vozila brodovi su, složeni u dvije grupe i svakom od njih je pridodana šifra koja nam je olakšala daljnje analize. Za obje grupe izbor je ograničen na godišta izgradnje od 1983. do sada, a broje nešto više od 200 brodova. Podaci složeni po stupcima za svaki brod izabrani su na način da bude što više jednoobraznih podataka tako da je sakupljeno za obje grupe brodova 49 podataka te opći plan u formatu A4. Prezentirana je baza podataka koja je podijeljena u dvije karakteristične grupe, Grupa 1 i Grupa 2. Grupa 1 predstavlja brodove koji koriste Ro-Ro tehnologiju za prijevoz automobila, kamiona i ostalih teških vozila sa smještajem za preko 200 putnika. Grupa 2 predstavlja brodove koji koriste Ro-Ro tehnologiju za prijevoz automobila, teških vozila i kontejnera bez smještaja za putnike osim za vozače. Brodovi su složeni po grupama u tablice te je napravljena analiza njihovih glavnih značajki. Napravljena je analiza tipova konfiguracija i pregrađivanja. Ustanovljena su 2 osnovna sustava gradnje Ro-Ro brodova sa svojim varijantama. Dani su primjeri glavnih rebara, a brodovi su složeni u tablice prema sustavima gradnje i duljini, godinama gradnje i klasifikacijskom društvu. Na kraju se nalaze tablice i dijagrami sa ukupnim vrijednostima. Može se zaključiti da postoje dvije karakteristične brodogradnje sa svojim posebnostima i to japanska brodogradnja s jedne strane i europska brodogradnja s druge strane. Brodovi su danas većih duljina i građeni su uglavnom prema sustavu gradnje 1 tako da je ovaj sustav odabran za daljnja istraživanja. Na osnovi izvedenih zaključaka primijenila su se pravila na osnovi vjerojatnosne metode i riješio problem definiranja modela. Odredio se indeks pregrađivanja izabranih 6 modela A, B, C, D, E i F Ro-Ro brodova. Ispitana je ovisnost postignutog indeksa pregrađivanja s obzirom na “wing” tankove, kao i ugradnje istisninske palube, i njezin utjecaj na spomenuti indeks. Napravljena je i analiza osjetljivosti na primjeru promjene odnosa L/B i B/T osnovnih modela. Na kraju je dan zaključak kao sinteza svih analiza i smjernice za nastavak rada.

OŠTEĆENI BROD; STABILITET; STANJA KRCANJA

nije evidentirano

engleski

RELATION BETWEEN SUBDIVISION AND SAFETY OF RO-RO SHIPS

nije evidentirano

DAMAGED SHIPS; STABILITY; LOADING CONDITION

nije evidentirano

Podaci o izdanju

138

19.06.1998.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet strojarstva i brodogradnje

ZAGREB

Povezanost rada

Brodogradnja