Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Težnja prema osiguravanju farmaceutskih kompetencija (CROSBI ID 136197)

Prilog u časopisu | stručni rad

Jadrijević-Mladar Takač, Milena Težnja prema osiguravanju farmaceutskih kompetencija // Bilten Hrvatske lječničke komore, 2 (2007), 2/3; 135-138

Podaci o odgovornosti

Jadrijević-Mladar Takač, Milena

hrvatski

Težnja prema osiguravanju farmaceutskih kompetencija

Farmaceutski fakulteti su odgovorni za obrazovanje novih farmaceutskih stručnjaka s neophodnim znanjem za otpočinjanje kompetentne stručne prakse. Zbog stalnih i brzih promjena u struci niti jedan fakultet ne može garantirati da će farmaceuti biti osposobljeni za svaki daljnji razvoj u doglednom vremenskom razdoblju unutar pojedine specifične djelatnosti farmaceutske prakse. Stoga je nužno osigurati stalni razvoj stručnih kompetencija i nakon diplome. Farmaceuti u sustavu zdravstva periodično obnavljaju licencu za samostalni rad, a u nekim zemljama prolaze i provjeru sposobnosti pružanja skrbi bolesnicima. Ovakve provjere mogu se provoditi kroz izravna mjerenja/provjeru tehničkih kometencija, sposobnost prosudbe pacijenta i evaluaciju ishoda liječenja, ali mogu biti primijenjene i druge na znanstvenim dokazima utemeljene metode. Sve veći zahtijevi koji se danas stavljaju pred farmaceutskog stručnjaka u udovoljavanju potreba razvoja suvremene farmaceutske prakse i društva, nameće potrebu stalnog i doživotnog učenja, ali i pitanja kako doživotno učenje poticati i kako ga sprovoditi. Potrebni obrazovni programi usavršavanja mogu se zatražiti od visokoškolskih obrazovnih institucija i/ili stručnih tijela, od kojih će tijela za akreditaciju odgovorno zahtijevati osiguranje kvalitete obrazovanja, a od poslodavaca se očekuje obveza osiguranja stručnog i kompetentnog osoblja u pružanju visokokvalitene skrbi. Temeljne postavke svih modela i programa koji osiguravaju kompetenciju stručnjaka uključuju dobro definirane ciljeve kao i mehanizme njihove provedbe. Nema idealnog modela, ali postoji univerzalna potreba za izgradnjom kulture otvorenih odnosa, čestitosti, kompetencija i odgovornosti svih sudionika u ovom procesu.

Farmaceutsko obrazovanje ; farmaceutske kompetencije ; doživotno učenje ; stalno usavršavanje ; stalni stručni razvoj

nije evidentirano

engleski

Striving towards assurance of pharmaceutical competences

nije evidentirano

Pharmacy education ; pharmaceutical competences ; life-long learning (LLL) ; Continuing education (CE) ; Continuing professional development (CPD

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (2/3)

2007.

135-138

objavljeno

1846-1794

Povezanost rada

Farmacija

Poveznice