Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mogućnost uvođenja tramvajskog prometa u Opatiji (CROSBI ID 355165)

Ocjenski rad | diplomski rad

Haladin, Ivo Mogućnost uvođenja tramvajskog prometa u Opatiji / Lakušić, Stjepan (mentor); Zagreb, Građevinski fakultet, Zagreb, . 2009

Podaci o odgovornosti

Haladin, Ivo

Lakušić, Stjepan

hrvatski

Mogućnost uvođenja tramvajskog prometa u Opatiji

Rad razmatra mogućnost rehabilitacije tramvaj kao modernog urbanog sredstva javnog prijevoza grada Opatija. Naime, 1908. godine u promet je puštena tramvajska pruga koja je povezivala željezničku postaju u Matuljima, Opatiju, Iku, Ičiće i Lovran. Sa sve većom popularnosti automobilskog prometa, tramvaj postaje neisplativ i nepopularan te ga postupno zamjenjuje autobus. Tramvajska linija ukinuta je 1933. godine. Posljednjih godina u Europi se javlja težnja ponovnom uvođenju tramvaja u gradove u svrhu poboljšanja javnog prijevoza, smanjenja broja osobnih automobila, emisije štetnih plinova i povećanja brzine putovanja. U radu je analizirana trenutna prometna situacija šireg područja grada Opatije i utjecaj uvođenja tramvajskog prometa. Za trenutno zagušenu prometnu mrežu kao moguće rješenje javlja se „Park and ride“ sustav koji podrazumijeva gradnju velikih parkirališta i garaža na ulazu u grad te korištenje tramvaja za dolazak od krajnjeg odredišta. Naglasak je stavljen na prometnu situaciju za vrijeme turističke sezone kad je mreža najopterećenija. Ustanovljeno je da zbog trenutne izgrađenosti područja kojim se protezala stara pruga, nije moguće novu trasu postaviti potpuno u skladu sa starom te su ponuđena rješenja tog problema. Odabrana širina kolosijeka je 1000mm kako bi se jednostavnije uklopio u gusto izgrađeno središte grada. Određena su tramvajska stajališta, mjesta mimoilaženja, početna i završna postaja te remiza za smještaj i servisiranje tramvajskih vozila. Određen je tip tramvajskog vozila i zahtjevi koji se pred njega postavljaju. Dalje se razmatra prometno oblikovanje ulica kojima prolazi tramvaj i mogućnost odvajanja posebnog traka namijenjenog isključivo tramvajskom prometu. Također je ponuđeno rješenje zatvaranja (opločenja) kolosijeka. Izrađeni su poprečni i uzdužni profili trase i troškovnik izvođenja tramvajske pruge.

tramvaj; urbana zona; promet

nije evidentirano

engleski

Possibility of introducing tram traffic in Opatija

nije evidentirano

tram vehicle; urban area; traffic

nije evidentirano

Podaci o izdanju

24 + nacrti

02.10.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Građevinski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Građevinarstvo