Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pogon broda II (CROSBI ID 741349)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Šneller, Slavko ; Parat, Želimir Pogon broda II / Filetin, Tomislav (ur.). Zagreb: FSB Zagreb, 1999. 258..

Podaci o odgovornosti

Šneller, Slavko ; Parat, Želimir

Filetin, Tomislav

hrvatski

Pogon broda II

U udžbeniku Pogon broda II obuhvaćeni su porivni i pomoćni strojevi i uređaji čija je zajednička karakteristika da rade s parom kao radnim sredstvom. To su stapni parni strojevi, parne turbine i parni kondenzatori. Ovdje su uključene i plinske turbine zbog niza bliskih svojstava s parnim turbinama. O nekim posebnim izvedbama tih strojeva koji služe za pomoćne svrhe govori se i u predmetu Brodski pomoćni strojevi. Suvremeni trgovački brodovi grade se danas većinom na dizelmotorni poriv. U hrvatskoj brodogradnji zadnji trgovački brodovi s parnoturbinskim porivom izgrađeni su već daleke 1963. godine. No, to ipak ne znači da brodograditelji mogu potpuno zanemariti proučavanje parnih strojeva i uređaja te plinskih turbina i to iz slijedećih razloga: - u svjetskoj brodogradnji grade se još trgovački brodovi na parni poriv, - na svakom motornom brodu postoji redovito cijeli niz pomoćnih parnih strojeva i uređaja kao što su kotlovi, turbogeneratori, turbopumpe, stapne parne pumpe, kondenzatori i sl. - na pojedinim plovnim jedinicama vojne namjene kao sto su nuklearne podmornice, nosači aviona, bojni brodovi i krstarice, normalno se koristi parnoturbinski poriv uz nuklearno gorivo, te plinskoturbinski poriv za srednje i manje plovne jedinice, često u kombinaciji s Dieselovim motorima, - istrošenju svjetskih rezervi nafte,i mogućem povećanju cijena tekućih goriva kao alternativa se nameće korištenje ugljena i nuklearnih goriva, što sa sobom povlači i primjenu parnih turbina i stapnih parnih strojeva za svrhe poriva; tako se u godinama veoma visokih cijena tekućih goriva (1977.-1980.) moglo zabilježiti da su ugovoreni trgovački brodovi na ugljen s porivom na parne turbine i stapne parne strojeve. Cijene tekućih goriva od 1980.g. nadalje opet su dosta umjerene, što je opet do daljnjega isključilo svako značajnije korištenje ugljena za brodski poriv. Općenito je poznavanje osnova brodske energetike jedna od važnih komponenata projektiranja broda, jer odatle proizlazi cijeli niz elemenata za projektno rješenje broda, kao što su veličina strojarnice, težina strojnog kompleksa, vrste i količine goriva i ostalih pogonskih materijala, njihov razmještaj na brodu, oprema za manipulaciju gorivom, broj i struktura posade, manevarska svojstva broda, troškovi pogona i sl. Obzirom na to i pristup proučavanju problematike brodskog pogona bit će nužno više projektantski, a manje konstrukterski, upoznati i proučiti prvenstveno one karakteristike strojnih postrojenja, koje govore o uklapanju postrojenja u brod i o njegovom utjecaju na ponašanje broda u eksploataciji. Naravno, da bi se mogla spoznati i razumjeti sva ta svojstva potrebno je do određene mjere upoznati i principe rada, konstruktivne pojedinosti i konstrukcijske probleme tih strojeva. Ovakav pristup odgovarat će određenim dijelom i brodostrojarima koji se bave detaljnijim projektiranjem brodskih strojnih sustava kao i problemima njihova korištenja i održavanja, a nerijetko i problemima njihova konstruiranja. Zbog oskudnosti odgovarajuće stručne literature, ovaj udžbenik, osim gradiva koje je moguće prezentirati kroz predavanja predviđena nastavnim programom, sadrži i neke daljnje materijale neophodne da bi se kako tako zaokružila problematika i sadržaj kolegija Pogon broda II.

brodski porivni strojevi; parne turbine; stapni parni strojevi; plinske turbine; brodski kondenzatori

nije evidentirano

engleski

Marine Propulsion Plant II

nije evidentirano

marine propulsion systems; steam turbines; steam engines; gas turbines; marine condensers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: FSB Zagreb

258

1999.

nije evidentirano

objavljeno

935-6313-27-8

Povezanost rada

Brodogradnja